Новостите на Ферари за болидите SF-23 са предназначени не просто да подобрят представянето на колите на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, а и да стабилизират автомобилите. И двамата пилоти на Скудерията признаха, че поведението на болидите им е крайно непостоянно. Изчисленията показват, че като чиста скорост Ферари отстъпва единствено на Ред Бул. Състезателното темпо обаче далеч не е толкова силно и италианският тим е зад Астън Мартин и Мерцедес в подреждането при конструкторите. Тези проблеми принудили отбора да изтегли планираните за значително по-късен етап на сезона новости за сега.
Дискусията относно новите компоненти на Ферари започна още в четвъртък въз основа на не особено ясни снимки от питлейна. Днес всичко ще се види на писта, но от Скудерията вече бяха питани какво искат и какво очакват от този пакет нововъведения. Най-видимите от тях са нови под, кутии за радиаторите, допълнителни промени в аеродинамиката. Пилотите на Ферари се надяват те да допринесат за няколко неща. Първо – за известно подобрение в представянето, но и за стабилизиране поведението на болидите, за повече постоянство. Второто е да разберат дали са открили откъде точно идва изоставането им в неделя спрямо добрата скорост в събота.
Suelo nuevo también en el Ferrari para Barcelona. Es una gran evolución.
Also new floor for Ferrari. Is a big upgrade. #f1 #SpanishGP pic.twitter.com/mRIxgbidHv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 1, 2023
Nuevos pontones y tapa motor para el Ferrari. Más túnel y mejor empaque zona radiadores. Da la sensación que tiene más pendiente hacia abajo
New sidepods and engine cover for Ferrari. More under tunel and better packaging on cooling area. Seems more downwash than previous#f1 pic.twitter.com/0oiGdG6UoY
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 1, 2023
„В момента колата ни има крайно непредвидимо поведение извън квалификация. В една обиколка с нови гуми и знаейки откъде духа вятърът, сме наясно как да я караме. В момента, в който тези условия се променят, губим страшно много аеропритискане“, сподели отново Льоклер.
„Трудихме се много упорито върху новите неща. Те би трябвало да ни помогнат не просто да подобрим представянето си, но и да постигнем повече постоянство в поведението на автомобила през целия уикенд. Това се надяваме да ни помогне за по-добри резултати в неделя.“
„Доста дълго време всъщност не знаехме откъде идва разликата в представянето в квалификации и състезание. Започнахме да разбираме и сега влагаме усилия в това да я премахнем. Тепърва ще разберем дали сме го постигнали. Това ще стане ясно на писта“, каза още пилотът от Монако на Ферари
Испанският му съотборник коментира изтеглянето на новостите по-рано през сезона.
„Посоката е малко променена. Вярваме, че сме тръгнали по правилния за развитието на болида ни път. Надяваме се, че тези промени ще направят колата малко по-управляема, по-постоянна, с по-добро темпо в състезанията. Опитваме се да коригираме нещата, които ни пречат. И в момента обаче знаем, че тези новости няма да променят напълно живота ни в надпреварите. Това е първата от много стъпки“, посочи Сайнц.
„Не можете да си представите какви усилия бяха вложени в този пакет и в това да е готов сега. Новостите трябваше да се появят на значително по-късен етап от сезона. През последните месеци цялата фабрика работи крайно упорито и неуморно, за да ги подготви и извади по-рано“, добави испанският пилот на Ферари.
A special end to the day, meeting home fans ❤️🌶#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/1gCfdGUD99
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 1, 2023