Начало Тест драйв Новото BMW Серия 3 Туринг – едно алтернативно предложение

Новото BMW Серия 3 Туринг – едно алтернативно предложение

6510
0

Никога не съм споделял лудостта по SUV автомобилите. Смятам тази мода за безумна от гледна точка и на екология, и на шофиране. Да, чувството за превъзходство, че си по-високо, е блазнещо, но защо хората не си купуват направо камиони. Компаниите умело развиват интереса към SUV колите, предлагат се все повече и повече от тях. Това е логично предвид факта, че те печелят повече от всяка бройка спрямо един седан или комби. У нас комбитата никога не са били хит, а истината е, че всъщност са много ефективни и удобни. Мисля си отново за всичко това, докато карам новото BMW Серия 3 Туринг през тази зима. Моделът има отличен вътрешен обем и място за багаж от 500 литра при стандартна конфигурация на салона за петима.

При сгъване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка вместимостта на багажника се увеличава до 1500 литра!

Има място за всичко – за ски, за обувки, за екипировка. В същото време съм в кокпита на бърз автомобил, ниско над асфалта, с усещане за пътя и динамиката.

Новото комби на трета серия се появи през миналото лято и е наследник на една над 30-годишна традиция в създаването на подобен тип коли при мюнхенци с продадени над 1,7 млн. от тях. Само от предишното поколение бяха купени над 500 000 броя.

Външно моделът има новата стилистика на марката и едва ли е забележителен с нещо кой знае колко специално. Малко по-дълъг и широк е от предишния. Със сантиметър е по-висок и има с 41 мм по-дълго междуосие. Серийно е с Full LED фарове. Като опция се предлагат адаптивни LED фарове с BMW лазерни светлини за незаслепяващите дълги светлини с обсег от около 530 метра, както и LED фарове за мъгла. Карам на тъмно и съм впечатлен от светлината наред.

Серийното оборудване включва оформен по нов начин спортен мултифункционален кожен волан с опори за палците и галванизирани апликации

Високата средна конзола и съгласуваното оформление на арматурното табло и тапицериите на вратите осигуряват приятно усещане за простор и лукс. Отпред има комфортно място за шофьора и пътника до него, а отзад – повече място за краката и оптимизиран комфорт при качване и слизане. Серийно има автоматично задвижване на задния капак, а в салона е тихо и той не „потропва” заедно с корите, както някога се говореше за комбитата и затова „познавачите” ги избягваха.

Товаренето на големи и по-тежки предмети се облекчава от по-широкия с до 112 мм багажник, по-високия с 30 мм и по-широк с до 125 мм товарен отвор. Като опция се предлага теглич, който се сгъва и разгъва електрически.

Гамата включва 3 бензинови и 3 дизелови двигателя, като в автомобила за тест е по-силният дизел 330d

Той е наистина отличен, 6-цилиндров, редови с 265 к.с. Да, колата може и да няма страховития вид на някой Х-модел, но е бърза и повратлива. Задвижването е xDrive на 4-те колела, но това, с което категорично не мога да се съглася, е декларираният разход от 5,4-5,6 литра на 100 км.

На разположение са още два 4-цилиндрови дизела със 150 и 190 к.с., а бензиновите варианти са със 184, 258 и 374 к.с. за топ версията M340i xDrive Туринг.

Важно е още, че здравината на структурата на каросерията на новото BMW Серия 3 Туринг е повишена като цяло с около 25%, а локално – с до 50%. Колата е с по-нисък център на тежестта и е балансирана в съотношение 50:50 между осите, което дава това усещане за баланс и спокойствие на пътя. Работещите в зависимост от движението амортисьори са част от серийното окачване (както и от опционалното М спортно окачване) и имат съществен принос за уникалния в сегмента баланс между спортен дух и комфорт.

В асистиращите системи едва ли липсва нещо, а пред очите ми е по-голям като площ Head-Up и с допълнителни индикации. Моделът е с новата операционна система 7.0 в инфотейнмънт оборудването с модерни, дигитални и прецизно ориентирани към потребностите на водача функции. Интересна опция е Live Cockpit Professional с 12,3-инчово арматурно табло и 10,25-инчов контролен дисплей. За управлението на функциите има избор между тъч-функцията на контролния дисплей, контролера на iDrive, бутоните на волана и управлението с жестове и гласови команди.