Начало Тест драйв Новото Capri на Ford отново залага на спортния дух

Новото Capri на Ford отново залага на спортния дух

4400
0
Ford Capri

След огромния успех на Mustang в Щатите през 60-те години на ХХ век гигантът Ford реши да разработи подобен модел и за Европа. Нарече го Capri. Представи го на салона в Брюксел през 1969 г. Изгради го на базата на доказаните Ford Cortina. Повери дизайна на Филип Кларк, участвал в създаването на Mustang. Успехът бе безспорен. От модела бяха продадени почти 2 млн. броя Правеха го в Англия, Германия и Белгия с огромно разнообразие от двигатели. Янките отлично уловиха в онази епоха спортните предпочитания на огромна част от клиентите в Европа и Capri се превърна в легенда. Промотириха колата с участия в състезанията за туристически автомобили, ралита, надпревари за издръжливост.

Сега отново върнаха Capri в своето портфолио и имат амбицията пак да уловят клиентите с по-спортен дух, но в модерната епоха на електрически задвижвания и доминация на SUV автомобили

За мен това личи от пръв поглед към модела, представен от вносителите Мото-Пфое пред медиите с тест. Препратките в дизайна към иконата от 70-те са не са една и две – като се започне от общия фастбек силует, премине се през линията на прозорците и се завърши с графиката на фаровете, които обаче напомнят повече на втората генерация на модела (1978-1986 г.) вместо на оригиналните квадрати от края на началото на 70-те. Дизайнът е изключително важен и всичко е успешно комбинирано в една добра SUV форма с обща дължина от 4,63 метра. Алуминиевите джанти са 19, 20 и 21 инча, ярките цветове добавят експресивност на модела. Интересно е, че технически Capri отново стъпва на познати решения, но ги интерпретира.

Колата е изградена на обща платформа с VW, а тя се ползва и от Еxplorer, за който ClubS1 писа неотдавна. Логично веднага възникват въпросите с какво се различава и защо да бъде предпочетен.

Според данните на компанията Capri е по-ефективен и изпълнителният директор на Мото-Пфое Александър Костадинов подчертава, че това се постига с по-добра аеродинамика, софтуер и специфични решения, които правят колата по-динамична и с разход на електрическа енергия от 13,3 kWh на 100 км

Глобално погледнато Ford натрупа наистина много, много данни опит в напълно електрическите превозни средства. На домашния пазар в Америка зае твърдо място по продажби на електроколи след Tesla.

Отново в добрите традиции на сравнително богатата гама от мотори и новото Capri се предлага в разнообразна гама от варианти със задно задвижване RWD и AWD, със стандартен и удължен пробег. Предложенията започват с батерия 52 kWh и двигател със 170 к.с. Следват варианти с батерия 77 kWh и 286 к.с. и топ версиите със 79 kWh и 340 к.с. Динамичните параметри са впечатляващи, като вариантът със задвижване на задните колела с 286 к.с. например ускорява до 100 км/ч за 6,4 сек, а може да измине 627 км. Това е наистина впечатляващ пробег. На станция за бързо зареждане DC 135 kW батерията може да се зареди от 10% до 80% за 28 минути. При топ версията това може да стане още по-бързо. Ускорението е под 6 сек, но и пробегът е под 600 км.

На път за Ниш карам версията с 286 к.с. и задно задвижване. Е, не мога да постигна разхода от малко над 13 киловатчаса, но все пак е малко над 16, което е приемливо. Характерът на колата е приятен и наистина е идея по-динамичен от Explorer. Идеята на Ford е очевидно да потърси различен тип клиенти от тези, предпочитащи по-класическия SUV. Елементи като изписване на Capri със светлина при отваряне на вратите дават ниво. Компанията обаче твърдо залага на електрификацията въпреки моментните промени на пазарите и в Европа.

Зад волана отново прави впечатление тази добра комбинация от класически елементи и модерни технологии. Сребристата долна спица на волана с дупки имитира спортните волани от миналото

На дигиталното табло се откроява 14,6-инчов вертикален сензорен екран, който може да се настройва в по-изправена позиция в диапазон от 30 градуса и да служи и като капак за отделението за съхранение зад него. Смартфоните могат да се свързват безжично с мултимедийната система Ford SYNC Move чрез приложенията Apple CarPlay и Android Auto. Предлагат се ергономични предни седалки със сертификат от организацията за подобряване на ортопедичното здраве на гърба AGR, както и панорамен стъклен покрив. Оборудването е на високо ниво с модерните системи за круиз контрол, седалки с масажна функция и т.н.

Макар и по-спортен, Capri обаче съвсем не е лишен от функционалност. Багажникът е с обем 572 литра, които могат да станат 1510 литра чрез сгъване на втория ред седалки. В салона е удобно, а на задния ред под стъкления покрив и със свален подлакътник (естествено с големи къпхолдъри) се усеща простор и светлина. Впечатляваща е аудиосистемата на B&O с 10 говорителя със суббуфер и интегриран саундбар.

Ценово Capri е позициониран малко по-високо от Explorer, което е напълно обяснимо предвид стила му. Предложенията започват от около 80 000 лв. за базовия вариант с 52 kWh батерия и стигат до над 100 000 за топ версията AWD и 340 к.с.