Начало Екстра Новото Ферари SF1000 – първи впечатления

Новото Ферари SF1000 – първи впечатления

6810
0

Появата на новото Ферари SF1000 със сигурност предизвика огромен интерес и много коментари. Колкото и условни да са решенията в представянето на един болид спрямо реалния му вид в хода на състезанията, все пак доста важни елементи и идеи се запазват. Формата на крилата например няма нужда да се коментира, защото те най-много се променят. Но все пак от тяхната форма се разкрива поне отчасти философията при изграждането на колата. Ясно се вижда, че предното крило на новия, 66-ти болид от Маранело, е с по-голям капацитет за създаване на натиск, с по-висока позиция на връхната точка на най-горния елемент, макар и с няколко милиметра. Ферари просто ще търсят повече притискане и това едва ли изненадва някого.

Формата на носа като цяло е запазена, но правят впечатление няколко много важни промени

Каналите между самия нос и носачите на предното крило са малко по-дълги. В тях по-напред и по-ниско са появилите се през миналия сезон малки крила. Те оформят важен поток, който директно захранва S-duct системата, чийто отвор е над номера, точно в чупката на носа надолу. Под носа има и по-голяма структура от вертикални елементи за насочване на въздуха към пода.

Новата конфигурация на предната част е с по-различно захващане на горните носачи на предното окачване. Матия Биното заяви още в края на миналата година, че окачванията ще бъдат променени и това е факт. Новата позиция би трябвало да осигури както по-добър аеропоток назад към кутиите за радиаторите, така и по-добри кинематични характеристики на окачването. По-добрата работа с гумите и повечето възможности за настройване на колата са много важни и бяха споменати специално снощи от Биното.

Зоната на барджбордовете е с множество нови компоненти

Част от тях са развитие на детайлите от миналия сезон, други са нови. На мнозина направиха впечатление хоризонталните краш структури пред кутиите на радиаторите в стила на Ред Бул. Интересни са и двойните свързващи звена по-ниско, в стила на Макларън и отново Ред Бул.

Самите кутии за радиаторите са с високо разположени, почти хоризонтални отвори. Тази форма бе копирана от много екипи през последните два сезона, но самият профил към задната част е по-свит и „слиза” по-рано (около логото на UPS), както при Мерцедес F1 W10.

Интересни са структурите около огледалата. Те са свързани не само с познатите от миналия сезон дълги „стойки” от ръба на кокпита, но и с големи, успоредни на оста „планки”, които се захващат за предната част на кутиите за радиаторите.

Още преди появата на колата се говореше, че наклонът на шасито ще е увеличен както при Ред Бул и изглежда наистина е така

Изключително любопитно е и как това решение е свързано с други промени. Авторитетният италиански анализатор Джорджо Пиола твърди, че разстоянието между осите е намалено с 10 мм. Това е сериозна промяна и ще помогне на колата да е по-повратлива в бавните завои, където SF90 губеше миналия сезон. Правят впечатление и новите джанти, които също ще имат важна роля в оформянето на потока въздух около колелата.

Колеги от Кориере дела Сера обаче твърдят, че няма разлика в базата, а изменения в самата структура на пода – за по-добро притискане. Биното спомена снощи, че скоростната кутия е нова. Твърди се, че тя е с цели 40 мм по-къса от миналата година и именно нейната конструкция е позволила да се увеличи с 20 мм зоната, в която въздухът трябва да се ускорява под колата, за да има по-добро притискане.

Тръбата за въздух над главата на пилота е запазила почти същата триъгълна форма като през миналия сезон, която видяхме и при Хаас

Около нея правят впечатление L-образни крила в стила на Макларън за стабилизиране на потока.

Разбира се, данни за задвижващата система не бяха оповестени. Биното обаче разказа още през декември, че тя на практика ще е напълно нова и като камери, като начин на горене в двигателя V6, и като работа на електрическите системи, управлявани с нов софтуер и повишена ефективност, за да се запази предимството на Скудерията в максималната мощност. Ако може да се съди по формите на колата, вероятно е намерен начин и да се подобри охлаждането и така да се намали още площта на различните елементи за охлаждане, но цифри никой още не споменава.