Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новото Ферари за 2024 г. е по-бързо с 0,7 сек от SF-23...

Новото Ферари за 2024 г. е по-бързо с 0,7 сек от SF-23 според данни от симулатора

3963
0
Ферари F1
снимка: Георги Тодоров/lap.bg

Новият болид на Ферари за сезон 2024 във Формула 1 е с около 0,7 сек по-бърз от SF-23 в последната му конфигурация в края на 2023 г. Информацията е на италианския вестник „Кориере дело спорт“. Според публикацията това показват данните от симулатора на Скудерията в Маранело. Нови коли на отборите от Формула 1 ще стъпят реално на писта в края на февруари за предсезонните тестове. Те ще имат само три дни тренировки преди началото на състезателната 2024 г. Тестът ще е от 21 до 23 февруари на пистата Сахир в Бахрейн. Първият старт за сезона ще е на същото трасе на 2 март, а вторият е веднага след това – на 9 март в Саудитска Арабия.

Преди предсезонния тест новата кола, чието име все още не е известно, ще направи няколко тура на пистата Фиорано. Те ще са част от официалното ѝ представяне на 13 февруари

В публикацията на „Кориере дело спорт“ се посочва така, че Рори Бърни постоянно присъства в Маранело през последните месеци. Южноафриканският конструктор бе част от дрийм тийма на Ферари от началото на XXI век. Работеше заедно с Жан Тод и Рос Браун. Единствените конструктори с повече успехи от него в историята на Формула 1 са Ейдриан Нюи и Колин Чапман. Бърни се оттегли от активна дейност в края на 2006 г., но продължи да консултира Ферари.

Междувременно във Ферари настъпиха още няколко организационни промени. Бившият главен стратег Инаки Руеда напусна изцяло F1 тима. Той оглавяваше стратегическия екип по времето, когато начело на Скудерията бе Матия Биното. Някои от решенията му бяха широко обсъждани, но Биното непрекъснато твърдеше, че в стратегическия екип няма проблеми. Фредерик Васьор обаче го смени още преди началото на сезон 2023. Сега Руеда напуска изцяло F1 дивизията. Не е ясно дали ще остане на работа в компанията Ферари, но има такава възможност.

Доскорошният шеф на академията на Ферари за млади пилоти Марко Матаса пък ще се присъедини към Лоран Мекис в Алфа Таури

И за италианския инженер това ще е завръщане в екипа от Фаенца. Той работи там преди години като състезателен инженер на няколко пилоти, сред които Карлос Сайнц и Данил Квят. Очаква се Мекис да привлече още от бившите си колеги в Скудерията. Самият той започва сега работата си в Алфа Таури, където трябва да споделя ръководството на отбора с главния изпълнителен директор Петер Байер.