Начало Автомобили Новото Volvo XC90 ще трансформира напълно управлението на автомобил

Новото Volvo XC90 ще трансформира напълно управлението на автомобил

44
0
Volvo XC90

Новото Volvo XC90, което ще бъде показано по-късно тази година, ще трансформира напълно начина на действие на водача в автомобила. При него обичайният набор от бутони ще бъде заместен от подобен на таблет тъчскрийн, хед-ап дисплей и контролни планки на волана.

Конструкторите и инженерите на модела са преосмислили и преработили напълно метода нана работа в колата. Резултатът е модерна контролна система, която е значително по-лесна за използване. С нея водачът ще може в много по-голяма степен да остава съсредоточен върху пътя пред себе си, докато същевременно продължава да извършва различни дейности. Системата използва по-ефективно и интериорното пространство на автомобила, като са включени и редица допълнителни функции. За първи път например е интегрирано приложението Park and Play.

Автомобилите все повече се свързват с интернет и сега ние сме в състояние да предложим по-широка гама функции и свързани със забавлението дейности, които стават все по-важни. Жизненоважно е те по никакъв начин да не нарушават стандартите за безопасност, както и да са лесни за опериране – заяви доктор Томас Мюлер, вицепрезидент на Electrics, Electronics & E-propulsion engineering във Volvo Car Group.

Според изследванията на Volvo обичайният контролен панел на модели в премиум класа включва около 30 различни (или повече) бутона, разпределени пред водача. Това прави задачата за използването им по-сложна, тъй като се отнема време, докато се локализира и натисне нужното копче. В резултат на това нерядко намалява отделяното за пътя и пътната обстановка внимание.

Най-новият интерфейс на компанията позволява на водача инстинктивно да борави със системата.

Плавната работа – без излишно разсейване – бе водещо изискване за дизайнерите и инженерите при разработката. Контролната система на автомобила е създадена така, че очите и ръцете на шофьора да са колкото се може повече върху пътя и на волана – обясни отговарящият за дизайна старши вицепрезидент на компанията Томас Ингенлат.

Тъчскрийнът замества традиционните бутони и превключватели в централната част на таблото. Той е комбиниран с адаптивен дигитален инструментариум, разположен пред водача. Най-важната информация се визуализира на хед-ап дисплей в ниската част на предното стъкло. Интерфейсът е допълнен с контролни планки за някои от функциите, разположени на волана, както и гласов контрол от последно поколение.

Използването на екрана е толкова логично, че много бързо се превръща в инстинкт, в навик. Информация, навигация и медия са лесни за достъп и проверка. Телефонните функции, допълнителните приложения, климатикът са разположени така, че да са максимално удобни за достъп и управление. Цялата логика е подчинена на продължителни проучвания нуждите на потребителите и последните налични технологии – споделя развойният вицепрезидент доктор Петер Мертенс.

При активирането на една функция съответният прозорец се уголемява, но останалите остават ясно видими и достъпни. В нито един момент не се налага търсене в основно меню.