Начало Рали Нямам тайна формула за Мексико, просто работим здраво с отбора, твърди Льоб

Нямам тайна формула за Мексико, просто работим здраво с отбора, твърди Льоб

31
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб е начело в класирането на WRC за 2012 г. след два кръга от шампионата и тази седмица му предстои трети кръг от първенството. Французинът споделя впечатленията си от началото на сезона и очакванията си за Мексико.

– Първи в Монте Карло, шести в Швеция: как преценяваш началото на сезона за себе си?

– Началото с победата в Монте Карло очевидно бе добър резултат. Шестото място в Швеция обаче ме накара да се замисля какво можеше да бъде. Знам, че бях в състояние да съм по-бърз там, но очевидно пак не успях да го постигна! В крайна сметка водя в класирането за световния шампионат пред Мико [Хирвонен], а Ситроен са начело при производителите, така че положението е добро. Бих казал, че началото на сезон 2012 г. бе доста типично. Съгласен съм останалата част от него премине като предходните осем!

– Непобедим си в Мексико от 2006 г. Имаш ли тайна формула? Как се отразява надморската височина на представянето на автомобилите и на карането ти?

– Няма тайна формула; просто става дума за много упорита работа с целия отбор. Винаги съм се чувствал удобно по отсечките в Мексико, въпреки че често ми се е налагало да се справям с излизането пръв на пътя. За щастие тази година този въпрос не стои на дневен ред заради наличието на квалификацията – това ще ми даде шанс да се боря честно с останалите от първия ден. Надморската височина наистина има значение, защото липсата на кислород означава по-малко мощност в двигателите. Като цяло не влияе на карането ми. Може би е малко по-лесно на излизане от завоите, защото не се налага да натискаш скоростния педал толкова здраво. Но пък трябва да внимаваш да не влезеш в кривата твърде бързо.

– В събота има 42-километрова отсечка, в неделя – 54 км. Много трудно ли ще е справянето с гумите в тях?

– Не мисля, тъй като използваните от нас гуми вървят чудесно на настилка като тази в Мексико, която всъщност не е чак толкова абразивна. Неделните етапи ще са може би малко по-трудни по отношение на стратегията, защото и четирите се карат без сервиз. В зависимост от позициите и времевите разлики ще трябва да решим уравнение с няколко променливи стойности. Дали да вземем една или две резервни гуми или да се концентрираме върху битката за позиция в генералното класиране, или да гоним успех в пауърстейджа? Ще е интересно до самия финал!