Има шанс новите правила да са формула, която в началото на прилагането си да фаворизира по-силните задвижващи системи, смята Ейдриан Нюи. В интервю за немското издание Ауто Мотор унд Шпорт английският конструктор допълни, че има вероятност и подобен аванс да съществува през целия период на използване на новите норми. Примерът за това бе ерата на хибридните задвижващи системи, която започна през 2014 г.
Нюи бе попитан дали новите правила са такива, че лично той може да донесе разликата в представянето на писта. Зададен бе и въпросът дали според него има паритет между значението на шаситата и двигателите според новите регламенти.
„Истината е, че в момента не знам. На практика съм извън Формула 1 от края на април (2024 г.). Понастоящем нямам детайлни познания върху новите правила. Ще се наложи бързо да уча“, отговори Нюи на питането за това дали неговата работа по отношение на шасито може да донесе осезаема разлика.
„Има голям шанс новите правила да са формула, която в началото фаворизира двигателите. Реалността е, че не помня друг случай, когато във Формула 1 правилата и за шаситата, и за агрегатите са се променяли едновременно. И в настоящия случай регламентът за шаситата е написан в голяма степен, за да се опитат да компенсират, да го кажем така, този за моторите“, продължи Нюи, който в началото на март започва работа в Астън Мартин
„Това е допълнително измерение. Според мен производителите на двигатели в известна степен си взеха поука от липсата си на подготовка, каквато имаше Мерцедес преди предишния цикъл. Но съществува вариант, при който един производител (на задвижващи системи) може да излезе на върха и поне в началото редът да се доминира от двигателите. И съществува шанс ако предимството е по отношение на двигателя с вътрешно горене и някой създаде доминантен ДВГ, то този аванс да се проточи, докато тези регламенти са в сила“, обясни Нюи.
„Правилата вече са написани и е доста трудно ако някой е изостанал тепърва да навакса. Ако някой има предимство по отношение на електрическата част, то тогава има значително по-голяма вероятност някой изостанал да навакса“, каза още английският конструктор.
Нюи разказа също така, че не е можел остане в Ред Бул ако иска да е верен на себе си
„Ако преди 12 месеца ме беше попитал дали ще напусна Ред Бул и ще започна всичко отначало, щях да ти отговоря, че си луд. Поради различни причини почувствах, че няма да съм верен на себе си ако остана в Ред Бул. Това бе първото трудно решение. Стигнах до извода, че ако трябва да съм честен със себе си, не мога да остана в Ред Бул. След това дойде въпросът какво да правя по-нататък. Имам късмета понастоящем да не се налага да работя. Можеше просто да се пенсионирам и да се излежавам на плажа. Или да върша нещо различно – може би с някой от автомобилните производители. Или да остана в спорта. А ако оставам в спорта, защо да напускам Формула 1?“, разказа Нюи.
Нюи добави, че основната му работа в Астън Мартин ще е по проекта за 2026 г. Той не изключи възможността да погледне и болида за 2025-та. Не бе сигурен обаче какъв принос може да има върху колата за предстоящия сезон. Автомобилът за сезон 2025 на практика е готов. В момента се произвеждат компоненти преди да дойде време за предсезонния тест. Новият сезон във Формула 1 започва на 16 март в Австралия.
View this post on Instagram