Ейдриан Нюи не бил съгласен с част от исканите от техническия екип на Пиер Ваше промени за Ред Бул RB20 за сезон 2024. Информацията не е потвърдена. Така обаче се внася нов щрих в слуховете за възможните причини за напускането на легендарния английски конструктор от отбора от Милтън Кийнс. На 1 май бе обявено, че Нюи ще си тръгне от тима в края на 2024 г.
Представянето на RB20 в момента е такова, че широко споделяното от специалисти и наблюдатели мнение гласи, че всъщност Макларън MCL38 е по-добрият като цяло автомобил, а разликата идва от пилотите. В ярък контраст с предходните два сезона в средата на състезателната година има шестима различни победители. Болидът за настоящия сезон бе сериозно променен за изненада на всички. Преди началото на сезон 2024 Нюи заяви, че е било ясно, че съперниците ще копират изключително успешния RB19 и затова е трябвало да се потърси друго решение.
„Беше ясно, че всички щяха да копират колата ни от миналата година. Ако разчитахме само на допълнително развитие на предишната си концепция, щяхме да сме уязвими“, заяви Нюи.
Сега обаче се появява информация, че в конструкторския екип не е имало единодушие по въпроса за промените. Италиански източник твърди, че Нюи всъщност не е бил съгласен с някои от решенията относно охлаждащата система на RB20
Той бил „против множество елементи, които понастоящем са инкорпорирани в RB20“. Тоест проектът е бил изпълнен спрямо желанието на Ваше. Техническият екип на Ред Бул въвел промените без одобрението на Нюи.
В публикацията на италианския уебсайт formu1a.uno се казва също така, че влиянието на Нюи върху конструирането на RB20 е било значително по-малко в сравнение с това върху предишни болиди на Ред Бул.
В момента бъдещето на Ейдриан Нюи все още е неясно. Смята се, че той има уговорка с Ред Бул да не обявява нищо поне до септември. Последните слухове са, че за услугите му се борят Ферари, Астън Мартин и Макларън. През последните седмици имаше информация, че е подписал със Скудерията, че от Маранело вече не се интересували от него, че поискал от Лорънс Строл 50 милиона лири годишно (които след това намалил наполовина на £25 млн.) и т.н.