Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюи за променената концепция на RB20: Беше ясно, че ще ни копират...

Нюи за променената концепция на RB20: Беше ясно, че ще ни копират и щяхме да сме уязвими

5594
0
Ейдриан Нюи
Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул промени значително концепцията на болида си за сезон 2024 във Формула 1. Главният технически шеф на отбора Ейдриан Нюи обясни, че причината за това е да се избегне евентуална уязвимост на тима, когато съперниците копират успешните решения от RB19. 65-годишният инженер каза пред Ауто Мотор унд Шпорт, че в Милтън Кийнс са знаели, че други отбори ще използват варианти на техни компоненти.

„Беше ясно, че всички останали ще копират колата ни от миналата година. Ако разчитахме само на допълнително развитие на предишната си концепция, щяхме да сме уязвими“, заяви Нюи

През първия ден от тридневните предсезонни изпитания на F1 екипите в Бахрейн Ред Бул RB20 бе най-бърз. При това с огромна разлика – над 1,1 сек. Съветникът на тима Хелмут Марко призна, че толкова сериозна промяна на концепцията е била риск. Същевременно обаче колата е реагирала според очакванията на тима. Първоначалните впечатления са повече от добри.

„RB20 е много, много, много забележителен автомобил. Нямахме почти никакви проблеми. Концепцията работи. Това е най-важното. Колата реагира според очакванията ни и можем вече да мислим как да я развиваме по-нататък. Всичко изглежда добре“, заяви Марко.

„Всеки път, когато променяхме нещо, болидът реагираше точно според очакванията ни. Така че сега можем да започнем да правим фините настройки.“

„От това, което видях, Ферари имаше повече проблеми с гумите от нас. Макларън-ът също изглеждаше по-нервен от нашия болид. Мерцедес имаше проблеми, докато нашият автомобил вървеше без грижи. Но те не сложиха и нови гуми при падането на температурите. Очевидно е, че имаха напълно различна от нашата програма“, каза още 80-годишният австриец.

„Как да го кажа… Всички коли сега всъщност изглеждат като миналогодишния ни болид! Това означава, че сега имат нещо различно за копиране. Не мисля, че са очаквали да излезем с нещо такова“, допълни Марко

Тимът на Мерцедес работи през вчерашния ден по програма с дълги серии за състезателно темпо. От отбора заявиха, че изобщо не са гонили време за обиколка. Вторият ден изпитания пък започна с проблем със спирачките в RB20, зад чийто волан днес е Серхио Перес. Вчера Макс Верстапен направи най-много обиколки от всички – 142. Другият пилот с над 100 тура бе Джордж Ръсел с новия F1 W15 – 121.