В претъпкания моторхоум на Ред Бул легендарният конструктор Ейдриан Нюи обясни пред медиите част от своите решения в новия болид RB8. Малкият отвор на повдигнатия нос в областта на предното окачване англичанинът обясни като отвор за охлаждане.
– По принцип мястото му е на носа, но предвид новите правила ние решихме да го променим и да спазим правилата – отбеляза Нюи.
Според него колата този път не е конструирана около изпускателната система, както бе миналия сезон. Нюи обаче е убеден, че отново ще се намери път на развитие, за да станат болидите по-бързи, като вероятно това отново ще са ауспусите и тяхното разположение, което е в доста широки рамки според правилата в момента и би могло ФИА да даде нови параметри още за състезанието в Австралия.
Нюи призна, че в Ред Бул няма как да са щастливи от забраната на дифузьорите с обдухване, защото това бе област, в която всички копираха тима от Милтън Кийнс и той имаше предимство, но подобни промени били неизменна част от Формула 1.
– Когато забраниха двойните дифузьори, ние се насочихме към изпускателната система – категоричен бе конструкторът, чийто болиди са покрити със слава в последните три десетилетия. – Сега и тя не е позволена, така че ще излезе нещо ново.
Нюи отрече забраната за обдухване на дифузьорите да окаже съществено значение на консумацията на гориво.
– Да, разходът ще се намали, но твърде малко, едва ли би могло да се промени конструктивно резервоарът – коментира конструкторът за ClubS1.
Според него обаче новите изисквания на ФИА за твърдостта на предното крило ще създадат проблем, защото по-твърдо значи по-тежко, а това променя целия баланс на масите.
Коментирайки носа на Макларън, който е различен от всички останали при новите болиди, Нюи отбеляза, че тимът работи от 2-3 години в тази посока и е възможно да имат добри резултати с подобно решение.
– Жалко е, че трябва да възприемаме не особено атрактивни решения, но е ясно, че скоростта е по-важна от естетиката – каза той. – Що се отнася до Макларън, то те имат своите основания да направят такъв нос с по-ниското шаси и направление на носа спрямо останалите и можеха да продължат по този път, без да правят подобно стъпало.
Конструкторът каза още, че едва ли ще работи за друг тим освен за Ред Бул, където се чувства отлично и където от 2006 г. насам изградиха шампионски тим.
– Ако трябва да бъда максимално честен, не виждам себе си другаде – каза британецът. – Въвлечен съм във всичко от самото начало и съм много горд от онова, което направихме от тима на Ягуар до днес. Всичко това ми носи огромно удовлетворение, да си отида от тук би било като да напусна децата си.