Начало Избрани По-малкото време във въздушния тунел ще се отрази негативно на представянето на...

По-малкото време във въздушния тунел ще се отрази негативно на представянето на Ред Бул през 2023 г.

2330
0
Ред Бул RB18
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Ейдриън Нюи изрази загриженост за колата на Ред Бул за следващата година. Техническият шеф на екипа от Милтън Кийнс е сигурен, че по-малкото време във въздушни тунел ще се отрази негативно на представянето на отбора през сезон 2023.

В края на октомври Ред Бул бе санкциониран от ФИА заради надвишаване на тавана на разходите за 2021 г. Австрийският тим плати парична глоба в размер на $7 млн. Също така Ред Бул бе наказан с намаление на разрешеното време за работа в аеродинамичен тунел с 10 % през следващите 12 месеца. Това се отнася и за работата с изчислителна динамика на флуидите (CFD).

Веднага след решението на ФИА Кристиан Хорнер определи определени санкцията като „драконовска.“ Отборът от Милтън Кйинс така или иначе ще проведе най-малкото разрешено количество аеротестове от всички отбори заради спечелването на титлата при конструкторите за сезон 2022.

В крайна сметка Ред Бул ще разполага само с 63% от базовото разпределение за тестове. Това позволява 400 часа работа във въздушния тунел в рамките на 320 обиколки. За сравнение, във Ферари ще разполагат със 75 % от базовото време за аеротестове. Скудерията финишира на второ място при конструкторите и успя да защити тази позиция от Мерцедес.

По принцип базовата линия на CFD дава възможност за шест мегаразпределителни часа (MAUh) за тестване на 2000 отделни триизмерни части. Така целият автомобил се счита за една част. От друга страна всяка една промяна означава, че автомобилът ще бъде „напълно нова част“.

В резултат на санкциите лимитът на Ред Бул за 2023 г. ще бъде 50.4 часа в аеродинамичния тунел при скорост 54 км/ч или по-висока, както и 1260 части за 3.78 MAUh CFD време.

Това определено е лоша новина за Ред Бул. По този начин Нюи и всички инженери в Милтън Кийнс трябва да реагират на току-що обявените промени в правилата за пода на автомобила за следващата година. Тяхната цел е непълното премахване на подскачането. Този неприятен феномен се появи по време на тазгодишните предсезонни тестове и оказа сериозно влияние върху представянето на някои болиди.

„Намаляването на вътрешните тестове означава, че можем да оценяваме по-малко. Това са по-малко различни компоненти и по-малко различни идеи“, обясни Нюи.

„Ако сме наистина умни и винаги поставяме правилните неща в модела, тогава няма голяма разлика. Но всъщност това не е точно така. Винаги има части, които се надяваш да се получат, но всъщност става обратното. Затова нещата стават по-трудни“, продължи техническият шеф на Ред Бул. „По-малкото време във въздушния тунел ще се отрази негативно на представянето на отбора през 2023 г.“

Нюи предположи колко време може да загуби Ред Бул спрямо своите преки съперници.

„Тъй като няма токова тестове е по-трудно да направя някаква прогноза. Вярвам, че това ще ни струва няколко десети от секундата на обиколка.“

Междувременно Кристиан Хорнер бе много по-категоричен за времето, което ще загуби Ред Бул през 2023 г. Британецът заяви, че наказанието на ФИА ще коства на екипа 0.5 сек. на обиколка.

Нюи също така заяви, че основното му притеснение е свързано с новия регламент за повишаване на ръба на пода с 50 мм. „Разбира се, това звучи малко, но в действителност е доста значителна аеродинамична промяна. Подобно на всички отбори, ние работим за намаляване на дефицита от тази промяна в допълнение към нормалното развитие, което се случва от година на година“, каза британският инженер.

Нюи има и огромна заслуга за доминацията на Ред Бул. Техническият гений бе архитекта на RB18. В крайна сметка това се оказа изключително бързи и ефективен автомобил, който бе конкурентен на всяка една писта. Това позволи на Макс Верстапен да спечели втора поредна световна титла. Нидерландецът записа 15 успеха през сезон 2022, с което подобри рекорда на Фетел и Шумахер. Въпреки огромната доминация през 2022-ра, догодина Нюи очаква много по-малки разлики между водещите екипи.

„Очевидно имахме добра година, особено през втората половина на кампанията. В момента спокойно мога да кажа, че разполагаме с най-бързия автомобил на стартовата решетка“, заяви Нюи.

„Но от друга страна, във Ферари няма да почиват и ще се опитат да отстранят слабите си места. Те имаха няколко проблеми с надеждността и направиха няколко грешки в бокса. Вярвам, че те ще се върнат по-силни от всякога.“

„След това, разбира се, видяхте, че Мерцедес започна с автомобил, който беше доста далеч от темпото. Въпреки това отборът го разви до точката, в която спечели предпоследното състезание. Затова знаем, че те също бъдат там.“

„В крайна сметка ако Ферари и Мерцедес подобрят своите автомобили, годината със сигурност да бъде по-трудна за нас“, допълни Ейдриън Нюи.

Същевременно Верстапен призна, че по-малкото време за аеротестове ще се отрази негативно на колата за 2023 г. Въпреки всичко състезателят на Ред Бул е уверен, че всички недостатъци ще бъдат преодолени.

„Знаем откъде да започнем и върху какво да работим. Ако не знаехме накъде да поемем, проблемът щеше да е още по-голям“, сподели Верстапен.

„След началото на следващия сезон ще видим колко точно сме пострадали. Тази година колата ни беше много конкурентоспособна. Ако запазим сегашното темпо съм сигурен, че отново ще се справим“, добави пилотът на Ред Бул.

Тъй като защити световната си титла, Верстапен ще трябва да плати сумата от 963 800 евро за своя суперлиценз през 2023 г.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Max Verstappen (@maxverstappen1)