Ейдриан Нюи е продължил споразумението си с Ред Бул
Информацията е на motorsport.com. Настоящият договор изтичаше в края на 2023 г. Твърди се, че новият контракт е дългогодишен, но не се уточнява за какъв период. Нюи е на 64 години. Наскоро Кристиан Хорнер обясни, че работел за отбора на Ред Бул във Формула 1 50% от времето си. Британският инженер заема поста на главен технически директор и отговаря за F1, Ред Бул Адвансд Технолъджи и дори за Ред Бул Пауъртрейнс.
„Ейдриан е толкова мотивиран, колкото винаги е бил. Очевидно е, че проявява сериозен интерес какво се случва в компанията ни за задвижващи системи, както и в Ред Бул Адвансд Технолъджи. Покрива и трите основни бизнес начинания на Ред Бул в базата ни“, е цитиран Хорнер.
Същевременно обаче от известно време се твърди, че от Ферари са успели да привлекат двама инженери от висшия ешелон на Ред Бул. Единият е Енрико Балбо, който е шеф на аеродинамичния отдел в Милтън Кийнс от момента, когато Астън Мартин обяви привличането на Дан Фелоус в средата на 2021 г. На практика е третият по важност технически експерт в отбора на Ред Бул след Нюи и ръководителя на отговарящия за департамента за шасита Пиер Ваше.
Хорнер бе засечен да си тръгва от Ферари в неделя преди Гран при на Азербайджан и не изглеждаше доволен, че е бил забелязан
Смята се, че води преговори със Скудерията, откъдето искали да съкратят т.нар. gardening leave на аеродинамика. За инженери на такова ниво времето, през което нямат право да работят в друг отбор, може да е дори повече от година. Според наблюдатели е възможно разговорите да включват евентуално по-ранно освобождаване на Лоран Мекис. Спортният директор на Ферари се разбра с групата Ред Бул и ще оглави Алфа Таури. В Скудерията не бяха доволни от начина, по който бе обявено споразумението на Мекис. Възможно е да го използват при подобни дискусии.
View this post on Instagram
43-годишният Балбо работи в Ред Бул от 2018 г. През 2004 г. завършва политехническия университет в Торино, Италия. От юни 2006 до края на 2013 г. работи в Уилямс. За периода 2014-2017 г. е част от тима на Мерцедес, след което отива в Ред Бул.
Докато се водят преговори за главния аеродинамик от Милтън Кийнс обаче, италианското издание на Моторспорт твърди, че вторият – неназован инженер – вече работи в Маранело
Той бил част от екипа, разработил DRS-а на Ред Бул RB19. Тази система е една от характеристиките на настоящия болид от Милтън Кийнс, разучавани от Ферари.
Next up: MIAMI 🇺🇸 pic.twitter.com/m6dGaa5X7R
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 1, 2023