Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюрбургринг не може да си позволи старт от F1

Нюрбургринг не може да си позволи старт от F1

2132
0
Нюрбургринг Ф1
Нюрбургринг, снимка Пирели

Нюрбургринг изглежда все по-далеч от завръщане в F1. Това стана ясно след изказване на ръководството на трасето. То обяви, че не може да отново да приема кръг от световния шампионат поради финансови причини. Следователно шансовете за повторно провеждане на Гран при на Германия се крепят единствено на Хокенхайм.

Нюрбургринг е една от най-известните и обичани писти в календара на F1. Тя приема първия си кръг от шампионата през 1951 г. През следващите 25 години пистата е непрекъснат домакин на стартове, с изключение на 1955, 1959 и 1970 г.

След известно отсъствие, Нюрбургринг се завръща в календара на F1 през 1984 г. Този път световният шампионат се състезава на по-модерно и късно трасе, а не на Нордшлaйфе. После домакин на Гран при на Германия отново е Хокенхайм. Нюрбургринг остава част от F1, като надпреварите се провеждат под имената Гран при на Европа или Гран при на Люксембург.

От 2009 г. нататък трасето край Кьолн отново е домакин на Гран при на Германия и се провежда през година. В края на 2013 г. Нюрбургринг е извадена от календара на F1 поради финансови причини и вече спира да приема надпревари от световния шампионат.

През 2020 г. Нюрбургринг отново приема кръг от F1 поради големия брой отменени състезания заради пандемията от COVID-19. Събитието се провежда под името Гран при на Айфел и бива спечелено от Люис Хамилтън. Това е и последният случай, в който Формула 1 посещава това легендарно трасе

По-рано този месец стана ясно, че Гран при на Белгия ще се провежда на ротационен принцип от 2027 г. нататък. Това породи спекулации, че Германия и по-специално Нюрбургринг може да се завърне, имайки предвид близостта до Спа. Но от ръководството на немското трасе казаха, че това няма как да се случи поради финансови причини.

Говорителят Александър Герхард очерта финансовите предизвикателства пред историческата писта, когато става въпрос за провеждане на състезание от F1. Той подчерта, че огромната такса за домакинство е сериозно препятствие за частна компания, която няма външна финансова подкрепа.

„Поради тези причини планът е неосъществим за нас като частна компания в този си вид“, заяви Герхард пред Скай Германия. „Последното обсъждане беше преди повече от година. Оттогава не са провеждани никакви допълнителни разговори с организатора на сериите.“

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Nürburgring (@nuerburgring)

Едно домакинство на състезание от F1 е много скъпо. Организаторите трябва да плащат висока такса, за да са в календара на спорта. Поради тази причина Нидерландия се отказва от домакинство след края на 2026 г.

За разлика от повечето стартове от F1, които се подкрепят от държавата, пистите в Германия не получават никакви субсидии и се издържат самостоятелно. На практика основният източник на приходи е продажбата на билети и спонсорство.

Невъзможността на Нюрбургринг да приеме старт от Формула 1 оставя Хокенхайм като единствен вариант за евентуално завръщане на шампионата в Германия. Пистата беше извадена в края на 2019 г. поради финансови затруднения. През последните години Хокенхайм е в процес на значителна реконструкция под ръководството на Emodrom Group. Управляващият директор на компанията Тим Брауер изрази предпазлив оптимизъм относно способността на Хокенхайм да приеме отново кръг от F1.

„Повече от четири години работим на заден план, за да доразвием Хокенхаймринг като водеща състезателна писта. Сега искаме да реализираме проекти, ориентирани към бъдещето“, сподели Брауер. „Разбира се, мислим и за F1, но подхождаме с голяма предпазливост към подобни съображения. Няма да правим нищо безумно от финансова гледна точка, но се опитваме да намерим начини да върнем Формула 1 в Германия.“

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Hockenheimring (@hockenheimring)