Начало WRC News Нювил спечели рали Акрополис, Танак и Сордо допълниха тройния успех на Хюндай

Нювил спечели рали Акрополис, Танак и Сордо допълниха тройния успех на Хюндай

407
0
Тиери Нювил, Хюндай
Тиери Нювил, снимка Хюндай

Тиери Нювил спечели рали Акрополис 2022, десети кръг от тазгодишния сезон в световния рали шампионат (WRC). Пилотът на Хюндай поведе във вчерашния ден след отпадането на Себастиен Льоб от тима на М-Спорт. Белгиецът завърши на 15 сек. от съотборника си От Танак и грабна първа победа от рали Каталуния 2021. Последното място на подиума бе заето от Дани Сордо. Така Хюндай записа исторически троен успех в WRC.

Целта на Нювил преди началото на последния ден в рали Акрополис бе задържането на първата позиция. Пилотът на Хюндай бе близо до победата в Белгия но катастрофира във втория ден и бе принуден да се откаже. Въпреки че загуби повече от секунди през днешния ден, Нювил се поздрави с първи успех от началото на сезон 2022 в WRC.

Според инструкциите Нювил, Танак и Сордо трябваше просто да закарат своите автомобили до края на надпреварата в Гърция и да не променят позициите си. В крайна сметка южнокорейският производител записа историческа тройна победа в световния рали шампионат.

„Досега сезонът досега беше труден. Победата в Акрополис е голямо облекчение след всички затруднения в Белгия“, сподели Нювил.

„Най-важното е, че записахме тройна победа за отбора на Хюндай. След всички тези години най-накрая постигнахме такъв резултат. Това е исторически момент за марката и екипа. Това е хубава награда за всички хора, които положиха огромен труд през последните години“, добави пилотът на Хюндай.

Благодарение на второто място Танак се доближи на 53 точки от лидера в шампионата Кале Рованпера. Пилотът на Тойота остана на 15-та позиция в крайното класиране на рали Акрополис и спечели 4 точки благодарение на второ си място в пауърстейджа.

Танак не бе много доволен от отборните заповеди в последния ден на рали Акрополис.

Зависи каква е целта, каза Танак.

„Това решение е погрешно, ако искаш да се бориш за шампионата, но ако искаш да имаш добър PR, беше по-скоро правилно. Всичко зависи от каква гледна точка ще гледате.“

Третият пилот на Хюндай Сордо беше предимно страничен наблюдател в политическите игри на марката. Испанецът не изпълни отборна в петък. Все пак той беше доволен, че е изиграл своята роля за историческия троен успех на Хюндай Моторспорт.

„Щастлив съм, че завършихме по този начин. Отборът наистина го заслужава. Всички работиха наистина усилено през тези дни. Честно казано имахме наистина лоши моменти в началото, така че както Хюндай, така и хората във фабриката и гаражите заслужават този успех“, заяви Сордо.

Четвърти в рали Акрополис финишира Пиер Луи-Лубе. Пилотът на М-Спорт се бореше за победата преди да спука гума в събота. Зад него бе Крейг Брийн с другия останал Форд Пума Rally1. Шестото място бе за Такамото Кацута. Японецът изненадващо бе най-предно класираният състезател на Тойота.

Следващите позиции до топ 10 бяха заети от пилотите в клас WRC2 Емил Линдхолм и Николас Грязин с Шкода, Александрос Цуловтас (Фолксваген) и Ейвинд Бринилдсен (Шкода). Елфин Еванс (Тойота) се оттегли от рали Акрополис заради проблеми с турбото докато се бореше за третото място. В пауърстейджа Танак даде най-добро време, следван от Рованпера, Брийн, Грийнсмит и Лапи.

Във временното класиране три кръга преди финала на сезон 2022 Рованпера остана начело с актив от 207 т. Втори е Танак със 154 т. Следващите три позиции са заети от Нювил (131), Еванс (116) и Кацута (100). При конструкторите Тойота е с 404 точки преди Хюндай с 341 т. и М-Спорт Форд с 214 т.