Начало Тест драйв Обновеният Nissan Qashqai – по-технологичен, модерен и елегантен

Обновеният Nissan Qashqai – по-технологичен, модерен и елегантен

4807
0
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Дългоочакваният изцяло обновен Qashqai на Nissan вече е у нас! Третото поколение на модела, който е световен бестселър, успява да съчетае противоречивите изисквания на модерните потребители и еко нормите – фин дизайн, голям простор и динамика с ниски нива на въглеродни емисии. Това най-накратко е изводът, до който стигнах след теста на модела за медиите у нас.

Колата е изградена на изцяло новата платформа на алианса CMF-C.

Тя гарантира конкурентост на базираните на нея автомобили. Използвани са много олекотени материали и модерни технологии, в резултат на което е увеличена здравината и е намалено теглото. С 50% е увеличено използването на ултра високоякостната стомана (UHSS) в конструкцията. За намаляване на теглото пък задната врата на Qashqai е изработена от композитен материал. Автомобилът е с усъвършенствани настройки на предното и задното окачване тип Макферсон и возията му е малко по-твърда. За Qashqai със задвижване на две колела и с размер на колелата до 19 инча включително задното окачване е с конфигурация торсионна греда. За версиите със задвижване на 4х4 и 20-инчови колела, моделът ще бъде оборудван с модерно многораменно окачване.

 Безпогрешно разпознаваемият стил на Qashqai

С излизането от летище Варна забелязвам чакащите ни за тест автомобили. Изпъква безпогрешно разпознаваемият стил на Qashqai. В същото време моделът е усъвършенстван, по-модерен и елегантен. Стойката е някак по-целеустремена, с изявени линии. В същото време увеличено междуосие и внушителни, въведени за първи път 20-инчови алуминиеви джанти придават нотка допълнителна солидност на модела. Междуосието е увеличено с 20 мм, като общата дължина е нараснала с 35 мм. Има минимално увеличение и във височината (+25 мм), а широчината е увеличена с 32 мм. Така колата е не само по-впечатляваща, но и по-просторна и стабилна на пътя. Отпред изпъква уголемената V-образна решетка Nissan с хромирано покритие, чиято прецизност е подчертана от допълнителна хромирана лента. Решетката е обградена от тънки full LED матрични фарове с дневни светлини с характерната форма на бумеранг. Изключително тънките процепи между всички тези детайли създават усещане за високо качество и прецизност.

Новият Qashqai се предлага в 11 цвята за каросерията и пет двуцветни комбинации

Разглеждайки флотилията от подготвени за теста автомобили разбирам, че клиентите ще имат богата възможност да персонализират своята кола. Новият Qashqai се предлага в 11 цвята за каросерията и пет двуцветни комбинации. Така се получават общо 16 варианта за избор. Опцията за черен покрив е налична в комбинация с перлено-бял, впечатляващ нов син, грабващ погледа оранжев/червен или керамично-сив цвят, докато опцията за покрив в оръжейно-метален цвят е съчетана с черен цвят на каросерията.

Какво е да си пътник в новия Qashqai?

Както обикновено, теста правим с колеги. Първо ще бъда пътник. Това ми дава възможност да се запозная с леснодостъпните, модерни технологии на Nissan за интелигентна мобилност. Бързо свързвам Android телефона си с колата и стартирам на централния 9-инчов екран така полезната Waze. За съжаление се налага да ползвам кабел, но пък собствениците на iPhone разполагат с безжичен достъп.

В салона е комфортно. Всичко в купето съчетава удобство и практичност. Видимо са използвани добри материали. Тествам трите режима на функцията за масаж, налична за двете предни седалки (предлага се при версиите от най-високия клас). Те се регулират удобно от системата NissanConnect. Мога да кажа, че пътникът отдясно на шофьора се чувства прекрасно. Возих се за кратко и на втория ред седалки. Не е неудобно, има доста място за краката, стъкления покрив дава допълнителен обем. Но където и да се преместя, установявам оптимално акустично качество на аудиосистема Bose, включваща 10 високоговорителя плюс разположения в багажника суббуфер.

Зад волана

Идва моят ред да карам и сядам зад волана. Лесно нагласям седалката, огледалата за обратно виждане, волана. Веднага ми правят впечатление ергономичността и естетическите качества на селектора на предавките. При версиите със задвижване на 4-те колела селекторът за избор на режим на шофиране е завършен с пръстен от матиран хром и покритие в черен цвят на клавиш на пиано.

Зад волана на 12,3-инчов изцяло електронен TFT мултиинформационен екран мога да избера каква информация да се показва. С помощта на въртящ се селектор на волана подреждам информацията от навигационната и развлекателната система, както и на данни за трафика и автомобила.

Разполагам и с 10,8-инчов head-up дисплей. Това е най-големият в сегмента размер на изображението. Ключовата информация от навигацията, системите в помощ на водача и за пътя се прожектира на предното стъкло. Това ми позволява да остана съсредоточен върху пътя и да се чувствам спокоен зад волана.

Новият Qashqai е оборудван със следващото поколение ProPILOT. Маршрутът на теста преминаваше през центъра на Варна. Движението в натоварения трафик на морския град не е натоварващо, тъй като автомобилът сам ускорява до достигане на зададена от мене скорост и спира до 0 км/ч където се налага зад друга кола. Ако престоят е под 3 секунди, автомобилът потегля и продължава да следва колоната. При движение на магистрала е в състояние да ускорява и спира в една лента.

Задвижване: 1,3-литров бензинов двигател DiG-T, оборудван с мека хибридна технология

Като част от целта на Nissan да постигне 50% продажби на електрифицирани превозни средства в Европа до 2024 г., новият Nissan Qashqai е оборудван само с 1,3-литров бензинов двигател DiG-T и мека хибридна технология. Той се предлага в два варианта с мощност – 138 к.с. и 156 к.с. Изборът на трансмисии е между 6-степенна механична и новата автоматична скоростна кутия Xtronic (само за варианта със 156 к.с.). Тестваният вариант е със 156 к.с. с Xtronic. Максималната мощност на агрегата се постига при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 270 Нм – при удобните 1750 об/мин.

Скептичен съм към динамиката при тези параметри, но на колата не й липсва мощност. Ускорява добре, което позволява безпроблемно да се изпреварва при нужда. Това се дължи на 12-волтовата система мек хибрид, която при нужда подпомага въртящия момент на двигателя с вътрешно горене и осигурява необходимата по-голяма мощност. Другите полезни функции на системата са удължено гасене на двигателя при кратък престой и бързо рестартиране с подобрения както в икономията на гориво, така и в CO2 емисиите (-4 г/км). За отбелязване е и фактът, че системата мек хибрид добавя само 22 кг към общата маса на автомобила.

Иновативната задвижваща система на Nissan e‑POWER

Отварям една скоба, за да споделя, че от пролетта на 2022 г. новият Qashqai ще въведе за първи път в Европа иновативната задвижваща система на Nissan e‑POWER. Тя е ексклузивна за марката и е ключов компонент от стратегията за интелигентна мобилност на компанията. Системата e-POWER е уникален подход към електрификацията – задвижване от електрически двигател без зареждане на батерията на зарядни станции.

Системата e-POWER на новия Qashqai се състои от батерия с висока мощност и силов агрегат, интегриран с водещ в класа бензинов двигател, електрически мотор със същия размер и изходна мощност като тези в електрическите автомобили на Nissan. Това е уникално решение, съчетаващо приятното, гладко, линейно ускорение, характерно за електрически автомобил, но без необходимостта от зареждане.

Уникална характеристика на e-Power е това, че 1,5-литров бензинов двигател с мощност от 140 kW (188 к.с.) се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрическия мотор. Двигателят винаги работи в оптималния си диапазон на оборотите, което води до изключителна икономия на гориво и по-ниски CO2 емисии в сравнение с традиционния мотор с вътрешно горене.

Като заключение бих казал, че новият Qashqai е един отново изключително резонен семеен автомобил. Смятам, че ще продължи пазарния успех на предишните поколения, които реално създадоха класа на фамилните кросоувъри.

Искам да отбележа и факта, че представителите на Nissan в България уверяват, че няма да има никакви проблеми с доставките, породени от кризата с чиповете. Така че можете да се запишете за тест тук: https://www.nissan.bg/test-drive.html

Спецификации:

1,3-литров бензинов двигател
с технология мек хибрид
6MT6MTXtronic
2WD2WD2WD/4WD
Мощностк.с. (kW)138 (103)156 (116)
Въртящ моментНм240260270
Емисииг/км145145144
Задвижване2WD2WD2WD / 4WD
Обща дължина (*)мм4425 (+35)
Обща височинамм1625 (+0)
Обща широчинамм1835 (+29)
Междуосиемм2665 (+20)
Коефициент на въздушно съпротивление(Cd)0,316

*(промяна в размерите спрямо предишния Qashqai)