Начало Автомобилни новини Porsche 911: Нов двигател за иконата

Porsche 911: Нов двигател за иконата

380
0

Porsche обновява своя легендарен модел 911. В допълнение към някои по-дребни промени има и напълно нов двигател.

Актуалното Porsche 911 – известно в по-тесен кръг и като 992 – е на пазара от 2018 г. насам. Модернизираната версия 992.2 ще се появи в дилърските центрове от началото на лятото на 2024 г., както бе потвърдено от шефа на Porsche Оливер Блуме при представянето на данните от баланса за 2023 г. на 12 март 2024 г.

По този начин Carrera 992.2 става първият модел, който ще се възползва от сериозната преработка. Визуално няма съществени промени в каросерията; вместо това специалистите от Porsche са дарили 911 Carrera с нова предна и задна престилка. В предната част отворите за въздух са увеличени, а оформлението е изчистено, тъй като габаритните светлини са преместени в основните фарове, които Porsche предлага опционално и като HD матрични светлини с около 32 000 светлинни точки. Само новият хибриден GTS има активни вертикални жалузи. В задната част осъвремененият модел се характеризира с по-високо разположен регистрационен номер, променени задни светлини и преработена долна част. Специфична изпускателна система също се предлага само за GTS.

Вместо атмосферен мотор по-големи турбокомпресори

Слуховете, че 911 може да бъде пуснат на пазара с 4,0-литровия шестцилиндров боксерен двигател, познат от 718 Cayman GT4, не се сбъднаха. Моделите Carrera ще продължат да се задвижват от трилитровия битурбо, но всички варианти ще получат по-големи турбокомпресори, запазени досега за стария модел GTS, както и междинен охладител от моделите Turbo. Мощността на базовото ниво на 911 вече е 394 к.с. и 450 нютонметра. С този двигател купето спринтира до 100 км/ч за 4,1 секунди (3,9 секунди с пакета Sport Chrono). Максималната скорост е 294 км/ч.

Голямата новост обаче е 911 t-hybrid, който е въведен за първи път под формата на GTS. В задната част на автомобила е монтиран напълно преработен 3,6-литров боксерен двигател с мощност 485 к.с. Акцентът: вместо два, има само един турбокомпресор, който от своя страна е оборудван с електромотор вместо wastegate за управление според потребностите от въздух за горивния процес. Porsche поставя синхронна машина с постоянни магнити с мощност 41 kW и 150 Nm директно в новата и подсилена осемстепенна PDK. В предната част е разположена 400-волтова батерия с капацитет 1,9 kWh, която е в състояние да подпомогне ускоряването при потегляне от място. Системната мощност е 541 к.с. Времето за спринта – 3,0 секунди (с пътник и пълен резервоар).

Почти всичко в кабината е ново

При модернизацията са настъпили доста промени в интериора. Например вариантите купе в бъдеще ще се предлагат серийно като чисто двуместни. Въпреки това опцията 2+2 остава в каталога, при това е безплатна. Отвъд волана в 992.2 е разположен изцяло цифров, подлежащ на персонализиране инструментален дисплей (12,6 инча) без аналогов елемент. Вляво от волана слотът за ключа изчезва, заменен от бутон за стартиране/спиране.

Инфо-развлекателният дисплей в центъра (10,9 инча) остава визуално същият, но е получил функционално обновление. Хората от Porsche са интегрирали Apple CarPlay по-дълбоко в системата, което означава, че някои функции на автомобила могат да се управляват дори директно чрез огледалния интерфейс. Spotify и Apple Music имат собствено място и следователно могат да се използват и без свързан смартфон. Възможно е също така да ползвате стрийминг услуги за видео, докато сте паркирали.

Другите варианти на 911 ще получат повече мощност и хибрид

В момента 911 Turbo развива 580 к.с. и 750 Нм въртящ момент от своя 3,8-литров боксерен двигател с шест цилиндъра и два турбокомпресора. Както е обичайно за Porsche, очакваме увеличение на мощността в областта над 600 к.с., а цената, която в момента е в Германия е 194 650 евро, също ще се повиши. Хибридната технология засега е обявена само за GTS, но въвеждането ѝ в по-високо позиционираните модели е повече от вероятно. Все още не е известно кога Porsche ще представи модернизираните модели Turbo.

В началото кабриолетът и купето ще се предлагат със задвижване на задните колела. Targa първоначално се предлага само като GTS, а след това винаги със задвижване на всички колела. По традиция следва представянето на обновените GT производни. Все още няма точна дата за това.