Начало Рали Ожие с преднина от 1:15 мин, Латвала отпадна от битката

Ожие с преднина от 1:15 мин, Латвала отпадна от битката

18
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие е с преднина от 1:15.2 мин преди последния ден от рали Мексико. Пилотът на Фолксваген е и със съперник по-малко, след като съотборникът му Яри-Мати Латвала удари своето Поло R WRC и счупи окачване.

Втори излезе Мадс Остберг, а трети – на 1:19.7 мин и все още надяващ се да се пребори със сънародника си от екипа на Ситроен – е Андреас Микелсен.

„Този уикенд определено е един от най-добрите в кариерата ми от пилотска гледна точка”, посочи Ожие. „Много съм доволен от представянето си. С Жулиен (Инграсиа – навигаторът му, б.р.) изкарахме още един перфектен ден и не допуснахме никакви грешки. Продължихме да оказваме натиск върху останалите. След отпадането на Яри-Мати вече не ми се налага да поемам рискове, но това не означава, че работата е свършена. Казах и преди надпреварата, че е малко вероятно да победя, освен ако съперниците ми не се сблъскат с проблеми, а сега изглежда, че всъщност ще спечеля. Но не бива да забравяме, че ни предстои най-дългата и най-трудна отсечка в надпреварата. Мога да обещая, че въпреки аванса ни, няма да намаляваме скоростта. Опасността да се разконцентрираш е твърде голяма.”

Латвала от своя страна обясни, че трябва да притискаш лидера, ако искаш да спечелиш състезанието. Финландецът посочи като причина за инцидента си излизане от траекторията си в 12-ия етап, за да избегне дупка: „Стъпих отстрани на трасето, което там е доста тясно. Ударих нещо като бордюр със задна лява гума и строших окачването. Надявах се да успеем да го ремонтираме до края на отсечката, но за съжаление нямаше какво да направим.”

Микелсен заяви, че ще се придържа към плана си да кара спрямо собствения си ритъм, да се пази от неприятности и да завършва отсечките. Той е много доволен от развоя на ралито досега за себе си и Ола Флоен. Остберг също изрази удовлетворение от темпото си: „Всичко върви добре. Загубихме малко времето в началото на деня заради завъртане, но скоростта ни бе чудесна. Трябва да останем фокусирани върху работата си, да поддържаме същия ритъм до края. Чувствам се комфортно в DS3 WRC. Ще продължим битката с Андреас, имайки предвид, разбира се, че трябва да завършим ралито.”

Елфин Еванс заема четвъртата позиция за преживелия какви ли не драми в тазгодишното рали Мексико тим на М-Спорт. Уелсецът поне няма технически проблеми, а съотборникът му От Танак се върна в надпреварата по Рали 2, след като екипът възстанови неговия TiTanak – така кръстиха потъналия му във воден резервоар Форд Фиеста RS WRC. Механиците се справиха само за три часа, което бе посрещнато дори от съперниците им с аплодисменти, но след това се появи нов проблем. Причината се оказа сензор, който бе сменен и естонецът продължава състезанието!

Пети в надпреварата е Дани Сордо, следва от Мартин Прокоп, Насър ал-Атия, Никола Фукс, Яри Кетомаа, Абдулазис ал-Кувари и т.н.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter