Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Окон не е прекъснал напълно връзките си с Мерцедес

Окон не е прекъснал напълно връзките си с Мерцедес

755
0
Естебан Окон, Алпин
Естебан Окон, снимка Алпин

Естебан Окон не е прекъснал напълно връзките си с Мерцедес. Французинът кара за Алпин от 2020 г. до момента. Въпреки това той все още продължава да има взаимоотношения със съветникът на програмата за млади пилоти на германския производител Гуен Лагруе. Разбира се, това не означава, че има големи шансове един ден Окон да кара за Мерцедес в F1.

Окон има дългогодишна история с Мерцедес. 27-годишният състезател се присъедини към семейството на германския производител през 2015 г. Тогава Тото Волф взе под крилото си французина, който караше във Формула 3

Окон записа няколко участия за Мерцедес в DTM през 2016 г. Същата година той дебютира в F1 с Мейнър Рейсинг. Британският отбор имаше близки взаимоотношения с Мерцедес по онова време. Окон записа общо девет старта с Мейнър. След това британския екип изпадна в несъстоятелност и преустанови участието си във Формула 1.

Френският състезател впечатли зад волана на трудния за управление болид на Мейнър. Това му помогна да се прехвърли в друг клиентски отбор на Мерцедес- Форс Индия/Рейсинг Пойнт. Окон остана там до края на 2018 г. и записа добри резултати.

През 2019 г. Окон остана без титулярно място в F1. Младият французин трябваше да „предаде“ кокпита си на Ланс Строл. Канадецът се прехвърли в Рейсинг Пойнт, след като неговият баща закупи базирания в Силвърстоун отбор. В крайна сметка французинът прекара тогавашната кампания като тестов и резервен пилот на Мерцедес, докато в същото време разучаваше всички възможности за завръщане в спорта.

През 2020 г. Окон отвори нова глава в кариерата си, след като се присъедини към Рено/Алпин. Година по-късно той спечели първата си и единствена победа в F1 до този момент.

Наскоро съветникът на Академията за млади пилоти на Мерцедес Гуен Лагруе коментира ситуацията с Окон. Той призна, че кариерата на французина все още се управлява от Мерцедес. Това предполага, че германският производител все още има големи надежди за бъдещето на Окон в F1

„Той все още е много свързан с нас. Той е пилот на Алпин и е напълно отдаден на Алпин. Ние обаче все още управляваме кариерата му“, заяви Лагруе.

„Във Формула 1 има само 20 места. Ние в известен смисъл почти всички си сътрудничим в интерес на спорта. В нашия случай имаме много добри отношения с Алпин, както и с други екипи. Винаги се опитваме да намерим най-доброто решение, за да работим заедно в най-добрия интерес на отбора и на пилота.“

Окон прави всичко възможно, да бъде възможно по-близо до челото. Французинът обаче често пъти изпитва затруднения заради неконкурентния болид на Алпин.

Но въпреки това Лагруе отбеляза силното представяне на 27-годишния пилот спрямо бившия му съотборник Фернандо Алонсо през 2021 и 2022 г.

„Ако трябва да бъда честен, през последните две години това, което той направи и спрямо Фернандо [Алонсо], беше доста силно“, добави той.

„Не говорим за това, че винаги печели или се качва на подиума и т.н. Но все пак той свърши много, много, много добра работа. Мисля, че Фернандо също го тласна към границата, която той не познаваше [в] себе си. Според мен Окон подобрява.“

Окон вероятно се бори да блесне в по-задната част на колоната поради ограниченията на колите на Алпин. Въпреки това това Лагруе отбеляза силното представяне на 27-годишния пилот спрямо бившия му съотборник Фернандо Алонсо през 2021 и 2022 г.

„Ако трябва да бъда честен, през последните две години това, което той направи и спрямо Фернандо [Алонсо], беше доста силно“, добави той.

„Не говорим за това, че винаги печели или се качва на подиума и т.н. Но все пак той свърши много, много, много добра работа. Мисля, че Фернандо също го тласна към границата, която той не познаваше [в] себе си, и той все още се подобрява“, завърши Гуен Лагруе.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Esteban Ocon 🇫🇷 (@estebanocon)