Начало Попитай Тенчев Олекотяването на сегашното поколение болиди

Олекотяването на сегашното поколение болиди

311
0

Защо след като всички говорят за олекотяване на болидите, а в правилата не беше предвидено предните колела да бъдат с диаметър различен от тези на задните (примерно 16 инча отзад и 18 отпред).

Разбирам стремежа на ФИА да се конструират коли, чиито технологии да бъдат пренесени в немалка степен в шосейните такива, но при шосейните коли, има джанти които са с размер 16 инча. За мен едно решение за намаляване на размера на предните колела, по никакъв начин няма да е в противовес с гореизброения аргумент. От какъв материал понастоящем са изработени капаците на джантите? Защо не се ползват в Ф1 карбонови джанти, които ще са една идея по леки от настоящите такива,? Доколкото зная сега се изработват от сплави с алуминий и магнезий…

Друг интересен въпрос, който ще задам е свързан с пилоните на задното крило. Видя се, че всички отбори искат да отнемат от материала на пилоните максимално, за да може въпросния елемент да е на ръба на правилата. Благодарение на това се пораждат проблеми, като тези на Ферари в Бахрейн, където крилото буквално беше на косъм да се откъсне. Защо ФИА не предприема мерки, като например когато задното крило се държи от 1 или 2 пилона. Те да бъдат изработени от Титан като материал, така че да се намали максимално усукването на въпросните елементи?

Въпроси на Никола Николов
#ClubS1​​​ #askTenchev​​​ #Formula1​​​ #FormulaOne​​​​ #f1