Начало Автомобили Opel Astra 1.6 CDTI с премиера в Женева

Opel Astra 1.6 CDTI с премиера в Женева

251
0
Opel Astra

След дебюта си в Zafira Tourer, напълно новият тих дизел вече осигурява динамично и чисто задвижване на модел от сърцевината на гамата на Opel. Новият 1.6 CDTI със 100 кВт/136 к.с. и 320 Нм въртящ момент вече се предлага в едросерийните модели за версиите Astra хечбек, Astra седан и Astra Sports Tourer. Задвижващият агрегат осигурява изключителна динамика и минимално ниво на шум, изразходвайки едва 3.9 литра дизелово гориво на 100 км в тестовите процедури на NEDC (New European Driving Cycle-нов европейски цикъл на шофиране). Версията с 81 кВт/110 к.с. на изключително тихия турбодизелов мотор ще дебютира на изложението в Женева, което ще се състои от 6 до 16 март, и ще бъде още по-чиста и икономична. В тестовите процедури тя се нуждае от едва 3.7 литра гориво на 100 км и отделя емисии на CO2 97 г/км, падайки под 100 грамовата граница.

Нашият едросериен модел Astra и новият изключително тих дизелов двигател 1.6 CDTI са едно перфектно съчетание. Те са в чудесен синхрон за всеки, който иска да комбинира високо ниво на динамика с балансирана работа и висока ефективност по отношение на разхода на гориво – отбеляза Майкъл Аблесон, вицепрезидент на GME Инженеринг. – Новият бензинов турбо двигател 1.6 ECOTEC с директно впръскване и дизеловият 1.6 CDTI са в авангарда на двигателната ни офанзива. Те доказват, че автомобилите на Opel не само впечатляват със своя дизайн, но предлагат високо качество и свръхмодерни технологии за всекидневието, които осигуряват първокласно удоволствие от шофирането.

Opel Astra се предлага с високотехнологичната инфоразвлекателна система IntelliLink. Свръхмодерните технологични решения при двигателя също са авангардни. Фокусът в предлаганата дизелова гама за Astra хечбек, седан и Sports Tourer е напълно новият двигател 1.6 CDTI със 100 кВт/136 к.с. Напълно новият изцяло алуминиев турбо агрегат ще е достоен наследник на 1.7 литровия мотор, откривайки нова ера в дизеловата гама на Opel.

Изключително тихият дизелов двигател на Opel е първият в гамата от задвижващи агрегати на Astra, чийто нива на емисии ще покриват стандарта Euro 6. На практика това е най-чистият дизелов двигател, който фирмата Opel е произвеждала някога. Тази машина е най-добрата в класа по отношение на генерираните шум и вибрации, благодарение на оптимизацията на конструкцията на компонентите, изключително ефективния процес на горене с многократно впръскване на горивото и допълнителните акустични мерки. Резултатът е изключително убедителен. Новият двигател на Opel 1.6 CDTI е най-тихият дизел в своя клас, което му осигурява прозвището „шептящ“ дизел. Други фактори за постигане на изключителните динамични качества и чистия горивен процес са системата за впръскване под високо налягане common rail и системата за акумулиране и последващо конвертиране на азотните окиси (LNT). Заедно с турбокомпресора VTG (турбокомпресор с променлива геометрия), който позволява бърза реакция, те са ключови технически елементи за функционирането на двигателя.

Агрегатът разполага със солидните 320 Нм въртящ момент – със седем процента повече от 1.7 литровия предшественик със 130 к.с. Едновременно с това, горивната ефективност и емисиите на CO2 са намалени. Този вариант на мощност се задоволява с невероятните 3.9 литра дизелово гориво на 100 км в тестовата процедура NEDC и отделя едва 104 г/км CO2 – с до осем процента по-малко от 1.7-литровия агрегат. Не е изненада, че в Германия Astra 1.6 CDTI завоюва сертификат за най-добрия клас на ефективност A+ за енергийна ефективност. Изключителната динамика е съчетана с високо ниво на въртящ момент още при ниските оборотни режими: турбо агрегатът ускорява Astra от нула до 100 км/ч за 10.3 секунди (седан: 10.1 секунди); за ускорението от 80 до 120 км/ч на пета скорост са необходими едва 9.2 секунди (седан: 9.1 секунди, Sports Tourer: 9.9 секунди). Максималната скорост е 200 км/ч, като тази на седана дори достига 205 км/ч.

Версиите хечбек и седан на Astra със 100 кВт/136 к.с. 1.6 CDTI със Start/Stop система и шестстепенна трансмисия се предлага за ниво на оборудване Enjoy и нагоре на цени, започващи от 35 900 лева, а за версията Sports Tourer цените започват от 38,225 лева (препоръчителни цени за България с включен ДДС).

Благодарение на новия 1.6 CDTI както Astra хечбек, така и Astra седан и Sports Tourer „затягат колана“ на техните разходи на гориво. В Женева ще бъде представена за първи път версията с 81 кВт/110 к.с. на най-новото поколение турбодизелов двигател. Този агрегат също така се характеризира с емблематично високо ниво на въртящия момент още при ниски оборотни режими, като стойността от 300 Нм е със седем процента по-висока от тази на предшественика с работен обем 1.7 литра със същата мощност. С него се постига разход на гориво в комбиниран NEDC цикъл 3.7 литра дизелово гориво на 100 км, а стойността на емисиите на CO2 е под 100 г/км – бестселърът в компактния клас отделя едва 97 г/км въглероден двуокис.

Версията със 110 к.с. на авангардния и изключително тих дизелов двигател е всичко друго, но не и смирен по характер мотор. Опазването на околната среда, екологичността, балансираната, равномерна и тиха работа са съчетани с динамично развитие на мощността. С новото поколение на турбодизеловия двигател Astra хечбек, седан и Sports Tourer имат ускорение от нула до 100 км/ч 12.0 секунди, а максималната им скорост е 186 км/ч.

Новият двигател 1.6 CDTI в Astra се съчетава с усъвършенстваната шестстепенна механична трансмисия. Това гарантира високо ниво на комфорт на превключване и е резултата от програмата на Opel за оптимизиране на съществуващите пет- и шестстепенни трансмисии на стойност, включваща инвестиция от 50 милиона евро. Множество промени по компонентите на предавателната кутия, както и интеграцията й в автомобила, водят до забележима промяна в комфорта на превключване. То изисква минимално усилие при трансмисиите с намалено вътрешно триене и осигурява на водачите на Astra 1.6 CDTI възможност за бързо и прецизно преминаване на друга предавка, при това с копринена мекота.