Начало Автомобили Opel на автомобилното изложение IAA Франкфурт 2009

Opel на автомобилното изложение IAA Франкфурт 2009

57
0

Opel представя изключително ефективна версия на новата Astra и модела Ampera с нулево ниво на вредните емисии

• Световна премиера – ново поколение Astra с осем леки и екологично чисти задвижващи агрегата

• Гамата от двигатели намалява емисиите на CO2 и разхода на гориво с повече от 12 процента • Дизелов двигател ecoFLEX с емисии на CO2 109 г/км и бензинова версия с мощност 100 к.с. и емисии на CO2 129 г/км

• Opel Ampera поема водеща роля в електрификацията на автомобила

Едновременно с дебюта на новата Astra на автомобилното изложение във Франкфурт 2009 (17 – 27 септември), Opel ще представи гама от изключително ефективни двигатели със забележително нисък разход на гориво за компактния клас. Ampera, която също ще бъде показана на изложението, е още едно потвърждение за силния ангажимент на марката Opel към природосъобразната мобилност.

Олицетворявайки десетото поколение модели на марката в компактния клас, новата Astra ще отбележи своята пазарна премиера по-късно през годината под формата на пълна моделна гама с осем двигателя с мощност в диапазона между 70 кВт/95 к.с. и 132 кВт/180 к.с., отразяващи перфектно философията на марката, насочена към осигуряване на достъпни, приложими в реалния живот високоефективни превозни средства, които запазват в пълна степен удоволствието от шофирането. Новата Astra е пораснала леко, за да осигури по-просторно вътрешно пространство, но в същото време тя се ползва от редица технологични подобрения, които допринасят за намаляване на разхода на гориво и динамичните характеристики.

Гамата от задвижващи агрегати с механични предавателни кутии на Astra се отличава с впечатляваща динамика и като цяло снижава разхода на гориво и емисиите на CO2 с повече от 12 процента в сравнение с актуалното поколение на модела. Средният разход на гориво на четирите дизелови двигателя с мощност между 70 кВт/95 к.с. и 118 кВт/160 к.с., за които се очаква да съставят почти половината от продажбите на новата Astra при представянето й в Европа, възлиза на едва 4.6 л/100 км.

Средният разход на гамата от бензинови двигатели е само 6.1 л/100 км. Продължавайки даунсайзинг-стратегията на марката Opel, aктуалният 1.8-литров вариант ще бъде заменен от нов бензинов 1.4 Turbo с мощност 103 кВт/140к.с., който позволява разходът на гориво да се намали с почти 18 процента.

“Нашата стратегия предвижда да предложим пълна моделна гама Astra с икономични двигатели на достъпна цена, вместо да концентрираме цялото си внимание върху един единствен, впечатляващ, но скъп вариант с ниска емисия на CO2. С това ние продължаваме да предлагаме реално и осезаемо за всеки снижаване на разхода на гориво, запазвайки страхотното удоволствие от шофирането” отбелязва Карл-Петер Форстер, председател на надзорния съвет на Opel.

Новият Opel Astra – оптимизирана мощност и ефективност

Гамата от задвижващи агрегати се отличава с двигатели с висока специфична мощност, нисък разход на гориво и намалени емисии на CO2. Всички двигатели изпълняват изискванията на екологичната норма Euro 5. Агрегатите се предлагат серийно с шестстепенни механични предавателни кутии – изключение правят само атмосферните бензинови версии 1.4 и 1.6, както и 1.3-литровия турбодизел, при които серийната трансмисия е петстепенна механична. По желание при бензиновите 1.6, 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и при 2.0-литровия турбодизел се предлага и шестстепенна автоматична предавателна кутия.

“Постоянното подобрение на съществуващата гама от двигатели и следването на даунсайзинг-стратегията са най-съществените елементи от усилията ни за подобряване на нашето представяне в екологичен аспект. Ние сме изключително горди с постиженията, осъществени от нашия екип от инженери при разработката на новото поколение Opel Astra, превръщайки я в изключително ново попълнение в силно конкурентния компактен сегмент от пазара” споделя Ханс Демант, Изпълнителен директор на Opel.

Гамата от турбодизелови двигатели CDTI включва 1.3-, 1.7- и 2.0-литрови агрегати, всички със система за директно многократно впръскване на горивото common-rail и максимална мощност в диапазона между 70 кВт/95 к.с. и 118 кВт/160 к.с.. Всички двигатели са оборудвани серийно с филтри за твърди частици. Дори версията 2.0 CDTI с нейната максимална мощност 118 кВт/160 к.с. се нуждае средно само от 4.9 л/100 км и отделя в атмосферата не повече от 129 г/км CO2.

Птрвото поколение ecoFLEX с емисии на CO2 едва 109 г/км и среден разход на гориво само 4.2 л/100 км ще бъде добавено в гамата на новия модел през пролетта на 2010 година.

AstraМощностРазход на гориво*Емисии на CO2 * Средно
Дизелова гама(кВт/к.с.)Средно (л/100 км)(г/км)
1.3 CDTI ecoFLEX (очаква се през пролетта на 2010 г.)70/954.2109
1.7 CDTI81/1104.7124
1.7 CDTI92/1254.7124
2.0 CDTI118/1604.9129

*предварителни данни

Гамата от бензинови двигатели се състои от агрегати с работен обем 1.4 и 1.6 литра с атмосферно и принудително пълнене с турбокомпресор, развиващи максимална мощност в диапазона между 74 кВт/100 к.с. и 132 кВт/180 к.с..

Базовата бензинова версия с мощност 74кВт/100 к.с. изразходва едва 5.5 л/100 км, а емисиите на CO2 не надвишават границата от 129 г/км. Тези показатели я превръщат автоматично в най-икономичния по отношение на разхода на гориво бензинов модел в компактния клас на пазара.

Подчертавайки още веднъж постъпателната стратегия на марката Opel, насочена към намаляване на емисиите на CO2 чрез снижаване на работния обем на двигателите (т. нар. „даунсайзинг”), новият 1.4-литров турбоагрегат ще се присъедини към гамата със своята впечатляваща мощност 103 кВт/140 к.с. и въртящ момент 200 Нм, който е изцяло на разположение на водача между 1850 и 4900 об/мин. Tози двигател ще замени атмосферния 1.8-литров мотор (140 к.с./175 Нм) в актуалната гама, предлагайки сравнима максимална мощност, но по-висок с 15 процента максимален въртящ момент и впечатляващо нисък разход на гориво 5.9 л/100 км, което представлява подобрение с почти 18 процента.

 

AstraМощностРазход на гориво*Емисии на CO2 * Средно
Бензинова гама(кВт/к.с.)Средно (л/100 км)(г/км)
1.474/1005.5129
1.685/1156.3147
1.4 Turbo103/1405.9139
1.6 Turbo132/1806.8159

* предварителни данни

Opel Ampera – възможност за постигане на нулеви емисии на CO2 благодарение на технологията Voltec

В качеството си на ярка демонстрация на водещата позиция на марката Opel в електрификацията на автомобила, революционният нов модел Opel Ampera – пълноценен четириместен семеен автомобил – ще предложи напълно лишена от вредни емисии електрическа мобилност без ограниченията, характерни за конвенционалните електромобили. Opel Ampera е способен да измине произволна по дължина отсечка по всяко време.

Отличаващата се с пет врати и четири места Opel Ampera използва новаторската технология за електрозадвижване, известна като Voltec, която работи по начин, различен от този на останалите модерни технологии за задвижване. Tака нареченият E-REV (Еxtended-Range Еlectric Vehicle) електромобил с удължен пробег използва електричество в качеството на главен енергиен източник и бензиново гориво като вторичен източник за генериране на електроенергия.

Колелата на Ampera се задвижват по електрически път през цялото време и при всички скорости на движение. При пробег в рамките на 60 км (по нормата MVEG), моделът използва изключително и само електроенергията, съхранена в неговата литиево-йонна акумулаторна батерия с 16 кВтч и не отделя в атмосферата никакво количество CO2. При намаляване на нивото на заряд на акумулаторната батерия, автономният пробег на Ampera се удължава до 500 км посредством електроенергията, получена от свързания с двигателя с вътрешно горене генератор. Ampera може да бъде свързана и дозаредена по всяко време и към обикновен домакински електроконтакт с напрежение 230 V.

Очаква се пълната гама електромобили на Opel да влезе в серийно производство към края на 2011 година.