Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Ферари признаха, че стратегията на Льоклер е била сбъркана

От Ферари признаха, че стратегията на Льоклер е била сбъркана

2655
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Фредерик Васьор коментира представянето на Шарл Льоклер в Гран при на САЩ. Ръководителят на Ферари призна, че стратегията на състезателя от Монако е била сбъркана, тъй като екипът „не е имал ясна представа по този въпрос преди началото на състезанието“.

Льоклер потегли от полпозипън в състезанието за Голямата награда на САЩ. Пилотът на Ферари загуби позиция от Ландо Норис при влизането към завой №1. След това той започна полека да изостава от британеца, докато в същото време бе застигнат от своите преследвачи

Льоклер бе единственият пилот в колоната, който избра стратегия, включваща едно спиране. Петкратният победител в F1 направи единствения си питстоп в 23-тата от общо 56 обиколки на пистата в Остин.

За съжаление, стратегията на Льоклер се оказа пълен провал. Състезателят от Монако се бореше в заключителната фаза на надпреварата заради износените си твърди гуми. Така той загуби позиции от съотборника си Карлос Сайнц, както и от Серхио Перес от Ред Бул. В крайна сметка Льоклер финишира шести и успя да задържи зад себе си Джордж Ръсел.

Проблемите за Льоклер станаха още по-сериозни няколко часа след края на състезанието. Пилотът на Ферари бе дисквалифициран от надпреварата в Остин заради нарушение на правилника на ФИА. Федерацията откри, че планката на пода на неговия болид, както и на този на Люис Хамилтън (Мерцедес) е износена повече от допустимото. Така в крайна сметка двамата бяха извадени от класирането и не спечелиха точки. От това се възползва другият пилот на Ферари Карлос Сайнц. Испанецът добави още един подиум към сметката си.

Васьор коментира стратегията на Льоклер преди да бъде наложена дисквалификацията на монегаска. Ръководителят на Ферари призна, че тимът е допуснал сериозна грешка, която е провалила надпреварата на Шарл

„Бяхме със смесени чувства. От едната страна на гаража с се справихме доста добре с Карлос. Стартирахме с четвърти, завършихме на тази позиция и бяхме на две или три секунди зад Норис. Според мен, всичко при него мина добре“, сподели Васьор.

„Шарл беше на 10 секунди пред Карлос след само 12 обиколки. Затова решихме да заложим на стратегия с едно спиране. Очевидно това не беше правилният избор“, продължи директорът на Ферари.  „Вероятно проблемът бе факта, че нямахме ясна представа за това преди състезанието и малко се колебаехме. Шарл също малко се колебаеше в първия стинт дали да натиска повече или не. В крайна сметка обаче допуснахме грешка.“

„Нещата не бяха много ясни преди началото на състезанието в САЩ. Имахме две възможности пред себе си. Да ви кажа честно, по отношение на цифрите всичко изглеждаше много близо. Най-голямата ни грешка бе това, че очаквахме съотношението на стратегиите с едно или две спирания да бъде 50 на 50, но в крайна сметка изобщо не беше такова“, добави Васьор.

Във Ферари също така са очаквали повече съперници на Льоклер да заложат на само едно спиране в състезанието

„Смятам, че Хамилтън не беше далеч от това да направи едно спиране, [Джордж] Ръсел също искаше да заложи на едно спиране. Тъй като той беше последен от групата, бе много по-лесно да се възприеме стратегията на тези пред теб. Затова е по-добре да поемаш рискове.“

Васьор добави, че останалите автомобили са „усложнили живота“ на Льоклер.

„Въпросът не е само свързан с няколко десети от секундата и живота на гумите, а и с това какво правят другите. При Шарл беше още по-трудно заради факта, че всички останали се ангажираха да спират два пъти. Това означава, че имаш много по-голям трафик около себе си и губиш време.“

„При всяко изпреварване се губят около две или 1.5 сек. Това означава, че когато имате четири коли, които да изпреварите по два пъти, губите осем пъти по 1.5 секунди. Това на практика са 12 секунди, загубени заради трафика. Но това е грешка.“

„Основният проблем беше, че бяхме малко по средата. Придвижихме се бързо към стратегия с две спирания за Карлос. Той имаше малко по-голяма деградация спрямо колите около него. Затова решихме да се ангажираме доста рано с двете спирания, което в крайна сметка донесе известни ползи“, добави ръководителят на Ферари.

Васьор не пожела да прогнозира какво би се случило, ако Льоклер е бил със стратегия с два бокса и не е бил дисквалифициран

„Не искам да правя предположения. Защото ако, ако, ако, ако, ако, френският отбор по ръгби ще бъде на финала [на Световната купа], а също и английският отбор! И ние щяхме да спечелим Световната купа по футбол преди две години, и така, и така.“

„Със сигурност можете да гледате отново състезанието и да си представите, че е бил с шест или седем секунди пред Сайнц, а Льоклер е щял да направи това или онова. Смятам, че това не е правилният подход- трябва да се съсредоточим върху грешката, да се опитаме да разберем защо е бил направен този избор. Бяхме убедени, че той е бил по-добрият на онзи етап. Това на практика означава, че числата, с които разполагахме на питуола и във фабриката на този етап от състезанието не са били правилни“, завърши шефът на Ферари.