От ФИА са съобщили на Ред Бул какви ще последствията за отбора, ако от Милтън Кийнс приемат, че са нарушили ограничението на бюджета си за сезон 2021. Ръководеният от Кристиан Хорнер отбор сега трябва да реши дали ще приеме предложението на федерацията. Какво точно са оферирали на Ред Бул от ФИА обаче не се знае. Ако тимът не приеме наказание, ще се яви пред специална комисия, където случаят ще се разглежда.
При установени от федерацията нарушения на финансовите правила има два варианта. Отборът, за който ФИА е открила проблем, може да приеме, че е нарушил регламента. Тогава се налага санкция и случаят е приключен. Така стана с Уилямс. Тимът от Гроув закъсня с подаването на някои документи. След като от екипа приеха, че са в нарушение, получиха глоба.
Ако обаче отборът, за който федерацията твърди, че има провинение спрямо постановеното от финансовия регламент, откаже да приеме, то тогава нещата отиват на своеобразен съд
Информацията, че от ФИА са отправили оферта към Ред Бул, е на BBC и нидерландския Де Телеграаф. Според Скай Спортс пък в петък тимът на Дитрих Матешиц ще проведе пресконференция в петък, на която ще се обсъжда проблемът с бюджетния лимит.
За евентуално нарушение на Ред Бул на годишните разходи за сезон 2021 се заговори още в Сингапур. Това се случи преди от ФИА да оповестят официално резултатите от одита на финансовите документи на екипите за миналата година. Федерацията три пъти отлага съобщаването им. Първоначалният план е бил одитът да приключи още през юли. След това се очакваше съобщение през септември. То бе отложено за началото на октомври и още веднъж за малко по-късна дата.
The FIA has made an offer to Red Bull for the terms of an „accepted breach agreement“ for them breaching the cost cap. Details, as with all issues on this matter, are confidential for now. Now Red Bull have to decide whether to accept or go before an adjudication panel
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) October 20, 2022
От Ред Бул са категорични от момента на обявяване на резултатите, че не са в нарушение
Твърди се, че спорните пера са няколко. Едното може би е възнаграждението на Ейдриан Нюи. Легендарният конструктор е нает посредством собствената си компания. Според Ред Бул той е служител на отбора и тъй като заплатата му е сред трите най-високи на хора с мениджърски позиции, не влиза в лимита. От ФИА оспорвали това с обяснението, че когато е нает посредством външна компания – каквато е тази на Нюи за Ред Бул Рейсинг, то заплащането се извършва точно от бюджета.
Смята се, че друга спорна точка е храната на служителите в Милтън Кийнс
От Ред Бул твърдели, че предоставят безплатен обяд на хората си – между 900 и 1000 души в централата. Проблемът е, че според ФИА това се смята за част от възнаграждението им и трябва да се включва в ограничението. Кетърингът на писта например е извън лимита. Причината за това е, че на състезания в моторхоумите се хранят не само членовете на отбора, а и гости, спонсори, VIP-ове. Разделянето им би било особено трудно и затова перото е извън ограничението. Освен това грижата за важни личности и гости се възприема и като маркетинг, а разходите за него също не влизат в бюджетния лимит.