Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Хонда и Мерцедес настоявали за ограничение от 3 задвижващи системи за...

От Хонда и Мерцедес настоявали за ограничение от 3 задвижващи системи за сезон 2024 в F1

2446
0
грид, стартова решетка, Формула 1, F1
снимка: Майкъл Потс

Ограничението за използване на задвижващи системи за сезон 2024 г. бе коригирано на едва 3. При използване на повече компоненти или цели агрегати, ще бъдат налагани наказания. Календарът за предстоящата състезателна година се състои от 24 старта. През сезона са насрочени и 6 спринта. Това означава, че ако се използват само три задвижващи системи, то всяка от тях трябва да издържи поне 20 тренировки, 10 квалификации, два спринта и 8 Гран при.

При това положение не е изненадващо, че се поражда тревога доколко издръжливостта ще има роля в битката по време на шампионата. Съвременните задвижващи системи са изключителни и с много висока ефективност. Това обаче е крайно сериозно натоварване. Мотивацията на ФИА за намаляване на разрешените за използване агрегати е основно да се намалят разходите на производителите на двигатели. Намаляването на вредни емисии също е взето предвид. Досега една задвижваща система трябваше да изкара около 6000 км. От 2024 г. това изискване нараства до 7500 км.

Подобно ограничение обаче означава, че отборите и пилотите няма да могат да използват на 100% потенциала на задвижващите си системи. През състезателната година се случват също така стратегически схеми – например по време на уикенди на писти, където е по-лесно да се изпреварва. На улична писта смени се правят при извънредни обстоятелства, защото хем има наказание преместване назад на грида, хем не може да се задминава.

От настоящите производители на задвижващи системи във Формула 1 – Мерцедес, Хонда, Ферари и Рено – половината са уверени в своите агрегати. Според информация в италиански публикации Хонда и Мерцедес са настоявали за намаляване на броя разрешени за използване мотори

В Сакура и Бриксуърт като че ли са убедени, че има по-голям шанс съперниците им да имат проблеми със задвижващите си системи. Особено Ферари не започна никак добре сезон 2023. В самото начало на миналата състезателна година имаше проблеми с агрегатите на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. Постепенно те бяха изчистени. Във Формула 1 и отбори, и производители на задвижващи системи използват и най-малкото съмнение в опит да дестабилизират съперниците си. Правилата се обсъждат първо от тях в F1 комисията на ФИА. След това вървят по-нататък към приемане и окончателно ратифициране от Световния съвет за автомобилен спорт на федерацията.