От Хонда са проявили интерес пред ФИА към новите правила за задвижващи системи, които ще влязат в сила от 2026 г. Японският концерн не е направил официална регистрация като производител на агрегати. Това действие обаче се тълкува като стъпка към евентуално връщане на Хонда във Формула 1. Информацията за официално проявения интерес бе потвърдена от президента на HRC Коджи Ватанабе.
Хонда се оттегли от Формула 1 в края на сезон 2021. Компанията постигна споразумение с Ред Бул да продължи да произвежда задвижващите системи за тима от Милтън Кийнс и Алфа Таури
Тази година то бе удължено до края на 2025 г., след което влизат в сила новите правила за двигатели. Междувременно бе създадена компанията Ред Бул Пауъртрейнс, в Милтън Кийнс преструктурираха една от сградите и я превърнаха в централа на новото подразделение. Наеха специалисти и Хелмут Марко каза по-рано тази година, че в Ред Бул си били самодостатъчни. Малко след това заяви, че отново преговарят с Хонда, защото не можели да правят сами електрическата част на задвижващата система.
Известно време след това се появи информация, че в Хонда не просто обмислят връщане във Формула 1, а самостоятелен проект. Не стана ясно дали става дума за това японската компания да е самостоятелен производител на задвижващи системи – без Ред Бул Пауъртрейнс – или иска отново да има отбор. Продължаващото сътрудничество между японците и Милтън Кийнс пък е причина за поведението на Ферари по отношение новите правила за агрегати. Твърди се, че от Маранело са готови дори на вето, за да не допуснат Ред Бул Пауъртрейнс да бъде регистриран като нов производител. Това би означавало допълнителни средства и часове на изпитателните стендове.
Регистрирането на интерес пред ФИА от страна на Хонда няма обвързващ ефект за японския производител. То не означава, че компанията със сигурност ще се върне в спорта. Дава ѝ обаче време да вземе решение
През миналия уикенд пък Ред Бул направи демонстрация в Милтън Кийнс по случай спечелените през сезон 2022 във Формула 1 титли. Кристиан Хорнер каза по време на събитието, че от 2026 г. всичко – и шаси, и задвижваща система – ще се произвежда в Милтън Кийнс.
„Така ще сме единственият тим освен Ферари, който прави това“, заяви за пореден път Хорнер.
„Инженерите за задвижващата система ще седят заедно с конструкторите. Ще има пълна интеграция“, допълни шефът на Ред Бул.
“Make a u-turn” 🔄 #MKHomeRun 🏠 pic.twitter.com/CuuNkMyPgx
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 12, 2022