Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Никой не ни трябва. Напълно самодостатъчни сме си. Наказанието на Макс...

Марко: Никой не ни трябва. Напълно самодостатъчни сме си. Наказанието на Макс е, за да ви е по-интересно!

6553
0
Хелмут Марко, Кристиан Хорнер, Ред Бул
Хелмут Марко и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Желанието да запазят независимостта на Ред Бул било в основата на прекратените преговори на ръководството на отбора от Милтън Кийнс с Порше, заявиха Хелмут Марко и Кристиан Хорнер, след като автомобилната компания от Щутгарт оповести официално края на разговорите.

„Никой не ни трябва в момента. Но ако получим предложение, което може да ни направи по-силни, винаги сме готови за сътрудничество. Изненадващо е, че след официалното съобщение за приключване на преговорите с Порше вече получихме няколко предложения“, коментира Марко

„В хода на преговорите с Порше стана ясно, че такова сътрудничество няма да донесе полза на нито една от страните. Ключов фактор за успехите ни във Формула 1 е ефективността на отбора ни. И отборът не трябва да се променя, за да бъде толкова успешен, колкото през предходните 10-12 години.“

„На нас всичко ни е наред. Имаме най-бързия пилот до 2028 г., най-добрия конструктор във Формула 1 – Ейдриан Нюи. Имаме фабрика за производство на задвижващи системи, която построихме за 55 седмици. Първият двигател дори беше запален. Напълно самодостатъчни сме си.“

Кристиан Хорнер даде по-подробно обяснение, развивайки допълнително тезата си от последните седмици.

„Големите организации имат нужда от значително планиране и според мен те малко изпревариха събитията. Но между двете страни никога не е имало обвързващо споразумение. Разговорите бяха точно това – дискусии. Никога не е имало нищо подписано или договорено. Няма да навлизам в подробности какво включваха те, но една от силните страни на тима ни е неговата независимост. Това е една от ключовите характеристики, позволили ни да сме толкова успешни в спорта досега. Не искахме това да се изгуби или размие по какъвто и да е начин. Тези фундаментални принципи ще са основата на работата ни и при създаването на задвижващи системи.“

„Ключова силна характеристика на тима ни е независимостта му, бързото взимане на решения и липсата на бюрокрация. Ние в същността си сме състезателен отбор и това ни дава възможност да взимаме бързи, ефективни решения, да реагираме веднага. В много случаи сме виждали, че производителите не са толкова автономни в тези процеси. Ние искахме да защитим начина си на работа, който ни направи така успешни“, обясни Хорнер

„Ние се интересувахме от това какво ще донесе едно евентуално сътрудничество с производител при създаването на задвижваща система – нещо, до което нямаме достъп. След направените проучвания сметнахме, че всъщност сме в добра форма и не чувстваме да има някакво изоставане спрямо съперниците ни. Порше е страхотен бранд, невероятна компания и им желаем всичко най-добро в бъдеще. Посоката на Ред Бул е ясна – ние поехме на собствено пътешествие след оттеглянето на Хонда от Формула 1. Част от това бе споразумението за двигателя, с който да се състезаваме, но създадохме компания в Милтън Кийнс и привлякохме някои от най-големите таланти в спорта. Вече имаме около 300 души в изключително добър център. Преди лятната пауза изпробвахме първия прототип V6 за 2026 г. Стратегията ни всичко да е под един покрив – отговарящите за задвижването инженери да седят до тези за шасито – остава непроменена.“

Марко пък даде мнение и относно наказанието на Макс Верстапен, който ще бъде преместен назад на стартовата решетка заради смяна на компоненти в задвижващата му система.

„Никой не иска да сменя двигатели на Сузука или в Остин. Тук изпреварванията са по-лесни и тъй като сме в топ форма, за журналистите ще е по-интересно ако не стартираме съвсем в челото!“, заяви 79-годишният австриец.