От Индикар искат Формула 1 да спре неправомерното използване на техни търговски марки. Ръководството на американския шампионат вече е водило разговор с това на F1 от страна на Либърти Медия по въпроса.
В Маями миналия уикенд се проведе специална церемония за представяне на пилотите. Тя бе в американски стил – с мажоретки, специален водещ (рапърът LL Cool J), оркестър. Всеки състезател бе извикван самостоятелно пред публиката. На повечето пилоти това не им хареса, но вероятно ще има още подобни церемонни в бъдеще – може би на други надпревари в Съединените щати.
LL Cool J introduces all 20 drivers at the Miami Grand Prix 🎤 pic.twitter.com/AEQlzsak0t
— ESPN F1 (@ESPNF1) May 7, 2023
Проблемът в случая обаче е, че LL Cool J определи във въведението си Формула 1 като „The greatest spectacle in motorsport“ (от англ. – най-великият спектакъл в автомобилния спорт)
В промоционално видео за Гран при на Лас Вегас пък е употребен изразът „The greatest racing spectacle on the planet“ (от англ. – най-великият състезателен спектакъл на планетата). Подобно словосъчетание обаче е запазена търговска марка. Става дума за лозунга на легендарните 500 мили на Индианаполис „The Greatest Spectacle in Racing“. Тази фраза е запазена като търговска марка през 1985 г.
Във видеото за предстоящата Гран при на Лас Вегас също така градът е наречен „The sports and entertainment capital of the world“ (от англ. – спортната и шоу столица на света). Това пък е много близко до определение, използвано за пистата в Индианаполис (IMS – Indianapolis Motor Speedway) – „The Racing Capital of the World“ (от англ. – състезателната столица на света). Точно във връзка с двете словосъчетания от промоционалното видео от ръководството на Индикар са се свързали с Либърти. Това се е случило още преди уикенда в Маями. Станалото там не е убягнало от вниманието им.
„Чух какво казаха. Реакцията ми беше: „На бас се хващам, че феновете ви са наясно каква глупост е това“, заяви пред Индистар CEO-то на собственика Индикар и IMS Пенске Ентъртейнмънт Корпорейшън Марк Майлс
„„The Greatest Spectacle in Racing“ е тук (на IMS) през май. Не очаквам нарушенията да продължат. Имахме малък разговор с тях, когато извадиха нещо подобно за [Лас] Вегас и бях изненадан, че се появи наново. Не мисля, че това е корпоративна политика от страна на Формула 1 като се имат предвид взаимоотношенията ни“, допълни Майлс.
В Съединените щати патентното право е изключително добре развито и търговските марки се пазят изключително ревностно.