Отборът на Макларън във Формула Е може да се сдобие с нов собственик. Според информация на Motorsport Week, интересът към екипа не е никак малък. Говори се, че отборът може да бъде закупен от частна компания или от някой автомобилен производител.
В края на април стана ясно, че Макларън си тръгва от Формула Е след края на сезон 2024-25. Решението на британската марка предизвика известен шок в световния електрически шампионат. В крайна сметка Макларън избра да напусне Формула Е, за да насочи ресурсите си към проекта в клас Hypercar на Световния шампионат за издръжливост.
Макларън е един от клиентските отбори във Формула Е. Така екипът може много по-лесно да се сдобие с нови собственик и да продължи участието си в шампионата. Зак Браун вече надеждата си, че отборът ще продължи да съществува, макар и под друго име. Това се надява и ръководителят Иън Джеймс, който също притежава дял от отбора. Британецът вече е провел разговори с няколко заинтересовани страни.
Според информация на Motorsport Week, NEOM проявява голям интерес към екипа. Саудитското акционерно дружество е титулярен спонсор на Макларън от сезон 2022-23. Предполага се, че NEOM иска да купи отбора след оттеглянето на британската марка
Също така се разбира, че Стелантис също се интересува от екипа. Международната автомобилна корпорация вече участва във Формула Е с отборите на DS Пенске и Мазерати MSG. Но не се изключва Стелантис да иска още да увеличи присъствието си в световния електрически шампионат.
Междувременно изпълнителен директор на Формула Е Джеф Додс изрази огорчението си от решението на Макларън. Той обаче е успял да погледне позитивно на ситуацията и разкри, че различни марки и компании имат желание да подадат оферта.
„Не можеш да го подминеш. Това е лоша новина и определено бях разочарован“, сподели Додс. „Частта с възможностите е, че те не са отбор производител, а клиентски отбор. Това означава, че има възможност същият отбор със същите ресурси и същата история да доведе нова марка в шампионата.“
„Както винаги, имах 24 часа, в които [си мислех]: „това е наистина глупаво съобщение“, а след това преминах към: „Добре, а каква е нашата възможност? Кои биха били невероятни марки, които да въведем в шампионата?“. Така че смятам, че отборът няма да изчезне от шампионата.“
„Има интерес от страна на автомобилни марки, има интерес от страна на потребителски марки и има интерес от страна на цифрови марки. Не като да няма списък с потенциални купувачи. Въпросът за Йън [Джеймс] е, че той трябва да се чувства комфортно, да получава баланса между марките и инвестициите, които са му необходими, за да бъде това един успешен отбор“, добави CEO-то на Формула Е.
В миналото редица отбори от Формула Е са продължавали участието си и след смяна на собствеността. Последният такъв пример е Kiro Race Co. Тимът смени няколко собственика в последните години. В момента той се притежава от американска компания и използва задвижване на Порше
Ако NEOM купи отбора, то пилотския състав може да остане същия. Тейлър Барнард вече изрази желание да остане част от Формула Е и след оттеглянето на Макларън. Сам Бърд също се надява да продължи участието си в шампионата.
Ако Стелантис придобие екипа, тогава пилотският състав може да бъде променен. Кандидат за място е Тео Пурчер. В момента французинът няма активна програма и е резервен пилот на Пежо в WEC. В списъка влизат още пилоти, които обаче не са назовани.
Вижте тази публикация в Instagram.