Отборът на RNF ще използва мотори на Априлия от сезон 2023 в MotoGP. Двете страни финализираха сделка, според която малайзийският отбор ще стане сателит на базираната в Ноале марка от следващата година.
Вчера стана ясно, че заводския тим на Априлия запазва своите пилоти Алейш Еспаргаро и Маверик Винялес. Италианската марка подписа двугодишен договор с опция за още два сезона. Така RNF ще стане първият сателитен отбор на компанията в MotoGP.
Това означава, че ръководеният от Разлан Разали eкип, създаден през 2019 г. под името Петронас SRT Team ще прекрати взаимоотношенията си с Ямаха. Представители на RNF и японския производител са срещнали в Льо Ман, за да стартират преговори за следващата година. Изглежда че Разали не е харесал офертата на японците и се е насочил към Априлия.
Все още не е ясно дали Ямаха. ще се състезава през следващия сезон само с два мотора, карани от Фабио Куартараро и Франко Морбидели. Има вероятност за нов сателитен екип, който да запълни двете свободни места, които ще останат след очакваното напускане на Сузуки.
От известно време Aприлия обмисляше възможността за клиентски отбор. Липсата на добри оферти и достатъчно голяма инфраструктура забавиха тези планове.
Преди няколко седмици главният изпълнителен директор на италианската марка заяви, че все още иска да види още два мотора RS-GP на стартовата решетка.
„Ако получим интересни предложения, които могат да допринесат за развитието на проекта, със сигурност ще ги разгледаме.“
Съобщава се, че Разали е недоволен от отношението, което е получил от Ямаха. Малайзиецът е бил недоволен особено от високата цена, която трябва да плати за наемането на двата си мотора. От другата страна, марката от Ноале е предложила доста по-достъпна цена, която е успяла да убеди тима на RNF.
Като част от сделката, Aприлия ще инвестира в обучението на инженери, техници и други служители в отбора.
„Щастлив съм да обявя споразумението с RNF Рейсинг“, заяви Ривола.
„Винаги сме разсъждавали на принципа на малките стъпки. Тъй като демонстрираме конкурентоспособността на нашия RS-GP, естествена част от пътуването е да видим още два мотора на Априлия на стартовата решетка.“
„Състезателният ни отдел в Ноале е истинско наследство от знания. Там има добра техническа култура, приложена към високопроизводителните мотоциклети, както и спортен мениджмънт.“
„С RNF Racing ние намираме партньор, който да подобри и утвърди това необикновено наследство. Най-вече мислим за състезателите и най-добрата конкурентоспособност, но също така и за отглеждането на нови поколения инженери, техници и мениджъри. Надяваме се да продължим и усъвършенстваме изключителната италианска традиция на Априлия Рейсинг.“
Все още не се знае дали тимът ще запази сегашните си пилоти Андреа Довициозо и Дарън Байндър. През следващите седмици и месеци се очакват големи размествания във всички отбори и производители в MotoGP.
Powered up and ready for FP1 on Italian ground, home of our partner Green Power Generators 💪🏻#rnfmotogpteam | #greenpower | #generators | #ItalianGP | #MotoGP | #WithU | #WithUmotorsport | #atuttaenergia pic.twitter.com/taCfnqXcMa
— WithU Yamaha RNF MotoGP Team (@rnfracingteam) May 27, 2022