Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 тимове поискаха дългосрочно решение на проблемите със спринтовия формат

F1 тимове поискаха дългосрочно решение на проблемите със спринтовия формат

1016
0
Спринт в Сао Пауло
снимка, Пирели

F1 тимове поискаха дългосрочно решение на проблемите със спринтовия формат. Ръководителите на някои от тях разкритикуваха сегашния начин на провеждане на този тип уикенди и призоваха шефовете на спорта да направят нещо повече от непрекъснати промени, въвеждани в кратък период от време.

F1 въведе спринтовия формат през сезон 2021. Оттогава неговата конфигурация претърпя някои промени през последната година.

За съжаление, този формат така и не успява да осигури вълнуващи състезания. Освен това влиянието, което оказа върху дисквалификациите в САЩ и спора за титлата в Лосаил доведе до призиви за допълнителни промени.

По време на уикенда в Абу Даби се проведе последното заседание на Комисията на F1 за 2023 г. След него стана ясно, че ще има допълнителни промени в спринтовия формат през следващия сезон. Все още не се знае какви точно ще бъдат те.

Кристиан Хорнер коментира темата за промяна на спринтовия формат. Шефът на Ред Бул настоя, че всички подобрения трябва да се прилагат с дългосрочна перспектива.

„Трябва да се направи проучване. мятам, че е много важно следващата стъпка, която ще направим, да бъде такава, че да бъде фиксирана за дълъг период от време. Тази концепция за спринта е напълно нова. При някои тя е много популярна, а при някои традиционалисти пък е много непопулярна“, сподели Хорнер.

Спринтовете ще останат неизменна част от F1. От Либърти Медия дори се надяват допълнително да увеличат техния брой. Това обаче няма да как да се случи пред 2025 г. В същото време Хорнер призова сериите да вземат под внимание мнението на феновете и пилотите при изготвяне на измененията за догодина

„Каквото и да се направи, то трябва да бъде последователно и за дълъг период от време“, обясни Хорнер. „Обратната връзка с феновете ще играе решаваща роля за това. Какво точно иска публиката? Харесва ли им спринтовият формат в сегашния му вид? Или всъщност те искат да видят малко повече състезания, ако ще правим спринтов уикенд?“

„Ако ще правим това, тогава как ще присъждаме точките? Как ще стимулираме пилотите и отборите? Има много теми, свързани с това. Но най-важното и основното нещо е какво искат феновете?“, заключи Кристиан Хорнер.

Андреа Стела се съгласи с мнението на колегата си от Ред Бул. Той също така смятам, че F1 трябва да избягва да се ангажира с цялостни промени по този формат в края на всяка година.

„В спринтовия формат има и положителни неща. Също така трябва да дадем време за усвояване на някои различни начини за интерпретиране на състезателните уикенди в F1“, коментира Стела.

„Трябва да сме сигурни, че няма да правим промени твърде често и твърде бързо. В този случай няма да имаме това време да се адаптираме, да усвоим определен начин, по който замисляме този тип състезателен уикенд във Формула 1.“

„Затова смятаме, че макар и да трябва да се направят подобрения, те трябва да бъдат сравнително постепенни. Трябва да има още няколко такива състезания. Едва тогава ще можем да разполагаме с по-добри данни и по-добра информация, за да видим в каква посока трябва да върви F1“, добави ръководителят на Макларън.

По време на Комисията за F1 бяха обсъдени и евентуални промени в условията на закрит парк. По този начин може да се позволи на отборите да правят повече промени по автомобилите по време на спринтовите уикенди.

Майк Крак от Астън Мартин също коментира темата за промяна на този формат. Шефът на Астън Мартин подкрепи казано от своите колеги от Ред Бул и Макларън

„Напълно съм съгласен с това, което Кристиан и Андреа споменаха. Не трябва да се прави заключение прекалено бързо и само след няколко състезания. Не искам да има някакви козметични промени или малки корекции“, каза Крак.

„Последователността на сесиите вече е промяна, която трябва да видим как ще се получи. Тя ще има и други последствия. След това най-важното, което Кристиан каза и което според мен е много, много важно, е какво искат феновете? Ние го правим за тях. Това трябва да се вземе внимателно под внимание. Но също така, когато правите промени, мислете за последиците и не се опитвайте отново да поправяте нещо само две състезания по-късно“, допълни шефът на Астън Мартин.

От F1 все още не са обявили местата, на които ще се проведат спринтовите надпревари от сезон 2024. Предполага се, че част от настоящите локации (Ред Бул Ринг, Остин, Интерлагос и Лосаил) ще запазят местата си. Към тях могат да бъдат добавени нови трасета като Шанхай, Маями, Барселона и др. В същото време се очаква премахването на спринтовете в Баку и Спа.