Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Отборите искат дял от спорта

Отборите искат дял от спорта

70
0
падок,Формула 1

Отборите от Формула 1 искат дял от спорта – и по-точно от търговските права, които в момента са собственост на консорциум. Най-голям процент от акциите принадлежи на CVC Кепитъл Партнърс, но през последната седмица аспирациите на медийния магнат Рупърт Мърдок в съдружие с италианската компания Ексор бяха потвърдени официално.

Първоначално редом с News Corp. бе споменато името на мексиканския милиардер Карлос Слим (според списание Форбс най-богатия човек на планетата), но от неговите холдинги отказаха коментар.

Шефовете на екипи във Формула 1 се събират през този уикенд по време на Гран при на Турция, за да решават бъдещето на спорта и промените в него от 2013 г. нататък.

Само след два сезона очевидно ще започне нова ера не само по отношение на техническите правила. Те са почти уточнени – двигателите би трябвало да станат 1,6-литрови, 4-цилиндрови, турбо, колите да имат доста системи за генериране на енергията, да пестят гориво и т.н. Ще се промени обаче и общата организация на спорта, както каза техническият директор на Лотус Майк Гаскойн днес. Трябва да се намери начин по-малките отбори, с по-малък бюджет да имат своя шанс.

Според спортния директор на Мерцедес Норберт Хауг Формула 1 в момента има отлични тимове и върви в правилна посока. Състезанията след промяната на гумите са по-интересни, но трябва да се направят още стъпки, още да се намалят разходите – нищо, че компания като неговата плаща за спорта с пъти по-малко отпреди 7-8 години, когато само доставяше двигатели.

Разговорите ще са трудни при различните изходни позиции на всеки от екипите и още по-интересно е, че всичко това идва на фона на информациите за всъщност сериозни разговори между медийната империя на Мърдок и собствениците на основния дял от търговските права на Формула 1 от СVС.

В падока на турската писта изобщо не е разпънат моторхоумът на човека, който де факто управлява спорта – Бърни Екълстоун. Той не бе и в Китай. Липсата на сивия Кремъл (както наричат камиона) се тълкува както като ясен знак, че в неделя ще наблюдаваме последното състезание в съседната ни държава, така и като символ на това, че нещо сериозно става в Лондон и големият бос е прекалено ангажиран.

Крайно любопитно ще е и отношението на отборите към евентуален нов договор за организация на спорта по отношение на телевизионните излъчвания. След като отборите получават повече пари от правата от известно време, а големите автомобилни компании си тръгнаха, по сегашните договорки свободно излъчване вече не е абсолютно задължително. Това кара мнозина да смятат, че именно тази опция е причина за интереса на Мърдок. Отделен въпрос е колко сериозен е интересът на News Corp. и дали той не идва от страна на сина му Джеймс, желаещ да се докаже в кариерата. Ситуацията обаче тепърва ще се развива.