Начало Избрани Отборите от F1 отхвърлят гумите на Пирели без подгряващи одеяла?

Отборите от F1 отхвърлят гумите на Пирели без подгряващи одеяла?

2092
0
Ферари, Пирели, гуми
снимка: Пирели

Отборите от F1 продължават да са твърдо против използването на гуми без подгряващи одеяла от 2024 г. Според различни източници, очаква се всички тимове да не подкрепят забраната за използване на подгряващите чокли по време на гласуването следващия месец.

F1 планира да елиминира напълно въглеродния си отпечатък до 2030 г. Като част от тези намерения, световният шампионат се надява да забрани използването на електрически одеяла за гуми от следващата година.

Производството на гуми, които не изискват предварително загряване, е доста по-трудно. Въпреки това Пирели постигна напредък с продукта си, който беше тестван от Ферари и Мерцедес на пистата в Барселона. Новите смеси ще бъдат оценени отново по време на следващия тест на Пирели, който ще се проведе малко след края на състезателния уикенд на Силвърстоун

Първоначално се очакваше подгряващите одеяла да отпаднат през 2024 г. Въпреки това ФИА промени правилата. Така ще има възможност да се върнат обратно. Условието е от Пирели да успеят да докажат до края на юли, че са разработили гуми, която може да работи добре без предварително подгряване.

Пилотите от F1 също многократно се обявиха против идеята на F1 и Пирели. Най-гласовит от тях бе председателят на GPDA Джордж Ръсел. Британецът обяви, че гуми без подгряващи чокли биха били много опасни, особено на по-студени писти. Мнението на Ръсел бе подкрепено от Шарл Льоклер и Фернандо Алонсо.

Компанията вече представи гуми за мокра писта без одеяла, които бяха използвани за първи път в Монако. Но опитът на италианците да представи новите си гуми интермедия за Сингапур беше блокиран от отборите.

Последният тест преди вземането на решение ще бъде на пистата Силвърстоун след Гран при на Великобритания. В него ще участват отборите на Ред Бул, Уилямс и Хаас. Разбира се, ако ФИА смята, че Пирели е представила убедителни аргументи, решението ще бъде гласувано от отборите. Очакванията са обаче тимовете да гласуват против използването на гуми без чокли от 2024 г.

„Мисля, че ще се въздържаме от преценка, докато не направим тест“, каза Кристиан Хорнер. „Даниел [Рикиардо] ще кара колата по време на теста, на който ще получим обратна връзка от това каране. След това съм сигурен, че Пирели ще вземе правилното решение.“

„Не мисля, че това е желанието на пилотите. Помислете че ще постигнете нещо опростено, което ще създаде по-добри състезания. Така ще се положат много усилия за бързо загряване на гумите, за изпреварвания и т. н. Това от своя страна може да доведе до много повече разходи. Всички имат одеяла за гуми, които вършат работа. Смятам, че трябва да търсим устойчиви начини за захранване на тези гумени покривала, вместо да ги премахваме“, добави шефът на Ред Бул.

Същевременно техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън предположи, че гумите на Пирели все още не са готови

„Бих казал, че ранният поглед към работата без одеяла не е точно свършен факт, за да мислим, че това ще бъде нещо добро през следващата година. Бих казал, че има много предизвикателства, за да се справим с това нещо“, заяви Алисън.

Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс също посочи, че новите гуми все още не са напълно изпитани. Той същевременно призна, че тестът на Силвърстоун ще даде на екипа му повече данни.

„Моята гледна точка е много прагматична. Покажете ни гума, от която да свалите одеялата и тя да се представя добре. Тя трябва да работи в различни диапазони, независимо дали сме на Спа при температура пет градуса или сме в Бахрейн на 40 градуса. С удоволствие ще се присъединя към тази идея, защото смятам, че това е добра стъпка.“

„В момента не сме видели гума, която да е способна да го направи. Тестът на Пирели ще ни помогне и ще ни даде още една точка към него. Четейки между редовете, не мисля, че все още сме стигнали дотам. Но все пак посоката на движение е добра“, обясни Ваулс.

Отмар Шафнауер пък предположи, че одеялата са част от „същността“ на F1.

„Имахме план- да изпробваме гумите, за да разберем колко добри са те. След като това се случи, съм убеден, че ще вземем добро решение. Наистина е трудно да се разбере и е наистина трудно да се отговори. Мисля, че вече имаме доста добро шоу. И да, има всякакви съображения с гумите“, коментира шефът на Алпин.

„Има други серии, които нямат гуми с подгряващи одеяла. Все пак идва момент, в който същността на F1 трябва да бъде запазена.“

Шефът на Астън Мартин Майк Крак заяви, че ФИА ще вземе правилното решение дали изобщо да се стигне до гласуване на отборите

„Честно казано, не мога да коментирам, защото ги тествахме само на Херес. От друга страна това беше по-ранните прототипи гуми“, каза Крак.

„Ние следим случващото се в момента само като пътници. Според мен ФИА ще вземе правилното решение. Имаме гуми за мокро, които са без одеяла. Смятам, че разполагаме с междинен продукт, който е почти готов да работи без чокли. Едва тогава ще видим тогава виждаме какво се случва със сликовете“, продължи шефът на Астън Мартин. „Мисля, че трябва да се доверим на ФИА, че ще вземе правилното решение за следващата година. От нея зависи да предложи гласуване или не. Така че ФИА прави първата стъпка. Това, което трябва да направим, е да се опитаме да получим възможно най-много информация за момента на гласуването и след това да вземем решение.“

Ако отборите отхвърлят предложението, то Пирели може да отложи новите гуми за 2025 г. Разбира се, това ще се случи ако италианската компания остане част от спорта и след 2024 г. Твърди се, че Пирели може да срещне сериозна конкуренция от страна на Бриджстоун. Японската компания е подала заявка за участие в конкурса за доставчик на гуми за периода 2025-2027 г.