Отборите в WRC ще се включат в различни национални ралита във Финландия и Естония. Целта на тези участия е натрупването на повече километри на сняг преди старта на надпреварата в Швеция.
Тази година бяха наложени нови ограничения за тестовете на отборите в световния рали шампионат- Тойота, Хюндай и М-Спорт Форд. Промяната се прави в опит да се намалят разходите на производителите в WRC заради инфлацията. Така вече тестовете бяха ограничени до 21 дни (максимум седем на пилот) вместо 28, както беше през миналата година.
Пилотът на Хюндай Тиери Нювил определи промяната в правилата като „нелепа.“ Звездата от WRC вярва, че това ще накара отборите-производители да харчат повече пари за участие в национални ралита. По този начин те ще могат да възстановят загубените километри заради ограничените изпитания.
Прогнозата на Нювил се оказа напълно вярна. Още миналата седмица се разбра, че всички екипи в WRC са подали заявки за участие в национални състезания на сняг във Финландия и Естония, за да подпомогнат подготовката за рали Швеция. Вторият кръг от сезон 2023 ще се проведе от 9 до 12 февруари.
М-Спорт обяви, че От Танак ще участва с Форд Пума Rally1 в рали Отепаа. Надпреварата е откриващ кръг в тазгодишния сезон в е естонския рали шампионат и ще се проведе само седмица преди събитието в WRC.
„Чудесно е, че можем да вземем Пума Rally1 по родните ми пътища в Естония. Сигурен съм, че местните рали фенове са щастливи от тази новина“, сподели Танак. Естонецът финишира на пето място в рали Монте Карло. Това бе първото му състезание с хибридния автомобил на М-Спорт.
„Имахме само едно пълно състезание с автомобила. Затова изключително важно да навъртим повече километри и да се адаптираме по-бързо към него.“
„Участвахме в Отепаа и през 2021 г. [с Хюндай]. Честно казано пътищата там са много приятни за каране. Наистина очаквам с нетърпение и се надявам, че ще можем да осигурим добри емоции за нашите фенове там“, добави пилотът на М-Спорт Форд.
През същия уикенд Тойота и Хюндай ще използват съответно Такамото Кацута и Есапека Лапи. Двамата ще се състезват в Куопио, където ще се проведе надпревара от финландския рали шампионат.
„Щастлив съм да ви съобщя, че ще участваме в кръг от финландския рали шампионат в Куопио с Хюндай i20 N Rally1 като част от подготовката за рали Швеция. Много се вълнувам от тази възможност благодарение на Хюндай“, написа Лапи в Туитър.
Яри-Мати Латвала пък смята, че ограничаването на тестовете не е бил най-добрият начин за намаляване на разходите. Според шефа на Тойота, намаляването на цената на автомобилите за Rally1 би било много по-добра алтернатива.
„За мен чрез ограничаването на тестовете имаше някои други неща, които можехме да направим, за да се опитаме да намалим разходите. Разбира се, това ще помогне малко, но бих казал, че тези автомобили са много скъпи. Затова ще е добра идея да намалим цените им по някакъв начин“, каза Латвала.
„Бих направил тестовете така, както беше през миналия сезон, когато имаше по един ден тестове на пилот, а сега е по-малко. Надявам се да един тестов ден на даден състезател да е минимумът за едно рали“, добави шефът на Тойота в WRC.
Вижте тази публикация в Instagram.