Оливър Оукс отново коментира кризата, в която се намира Алпин. Британецът беше категоричен, че отборът не е забравил „как се създава добър състезателен автомобил.“ Оукс добави, че едва през следващия сезон ще се види дали екипът е постигнал сериозен напредък под негово ръководство.
Алпин изпитва огромни затруднения от началото на годината. Френският отбор разполага с един от най-бавните болиди на стартовата решетка. В първите стартове тимът изоставаше сериозно от местата в челната десетка и се бореше с наднормено тегло на автомобила А524
С напредване на сезона Алпин представи някои подобрения и подобри представянето си. Тимът спечели 13 точки и заема деветото място при конструкторите. Въпреки това разочарованието остава, тъй като амбициите на висшето ръководство на отбора остават големи.
В средата на сезона начело на Алпин застана Оливър Оукс. Британецът замени на този пост Бруно Фамен, който се фокусира върху други проекти на Рено Груп. Оукс стана един от най-младите ръководители на отбори в историята на F1 и има трудната задача да върне Алпин обратно в правия път.
Оукс е наясно, че Алпин няма как да направи огромна крачка напред до края на сезона. Френският тим вече насочва голяма част от усилията си към следващата година. Затова истинският прогрес на екипа едва ли ще бъде видян преди старта на новата кампания.
„Някои хора направиха големи крачки през тази година. Някои други пък донесоха големи подобрения, които не проработиха“, сподели Оукс.
„Трябва да видим всъщност кога да внесем някоя подобрение и да видим как ще се представи. В края на краищата то трябва да се тества и на пистата, освен в тунела. Но в момента няма нищо, което може да се промени драстично от сега до края на годината“, добави шефът на Алпин.
Според Оукс, истинският „барометър“ за Алпин ще бъде как тимът ще започне началото на следващия сезон в F1.
„Мисля, че истинското пътешествие е как ще преминем през следващите фази. Истинският барометър за това ще бъде как ще започнем следващата кампания.“
„Определено се чувствам уверен, защото продължаваме да работим здраво. Не сме забравили как се създава добър състезателен автомобил. Знам, че мястото, където сме сега, не е добро. Също така знам, че трябва доста да се подобрим“, каза още Оукс.
Слабото представяне се отрази крайно негативно на Пиер Гасли и Естебан Окон. Двамата бяха крайно разочаровани от постигнатите и резултати и дори потърсиха място другаде. В крайна сметка Окон реши да продължи кариерата си в Хаас, докато Гасли подписа нов договор
Оукс е наясно със слабото представяне на Алпин и призна предизвикателствата, пред които тимът и пилотите са изправени този сезон.
„От моя гледна точка и с пилоти двамата се работи добре. Те са големи професионалисти“, каза Оукс.
„Никога не е имало притеснения относно тяхната мотивация. Мисля, че е напълно очевидно да се разочароват, тъй като и самият аз бих се разочаровал. Не искаш да караш в неделя, без да имаш за какво да се бориш.“
„Ние знаем, че от сега до края на годината ни предстоят някои трудности, свързани с представянето. Това, което виждате, е, че сме малко несинхронизирани. Това е моето мнение. Мисля, че закъсняхме с внасянето на подобрения от началото на сезона. След а след това се оказваш малко несинхронизиран, особено когато другите вече са внесли новости и направили крачка напред. Надявам, че от сега до края на годината можем поне да покажем някакво представяне“, каза още шефът на Алпин.
Оукс също така подчерта борбата с Уилямс за осмото място при конструкторите. Британецът е категоричен, че амбициите на Алпин са много по-големи.
„Не искам да казвам, че това е голяма битка, защото сме в задната част на колоната“, каза Оукс. „В крайна сметна сме на опашката след Баку. Определено целта ни е да се опитаме да продължим до Абу Даби и да се надяваме, че ще си върнем осмата позиция.“
„Това не е битката, върху която искаме да се съсредоточим. Трябва да се съсредоточим върху себе си, тъй като в момента не сме достатъчно конкурентни“, заключи Оливър Оукс.
Heading back to the US of A 🇺🇸
It’s #USGP race week 🤩 pic.twitter.com/HlisfOS5bp
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) October 14, 2024