Себастиен Ожие диктува събитията след края на втория ден на рали Монте Карло. Пилотът на Тойота записа няколко победи по планинските пътища северно от Монако. Осемкратният световен шампион в WRC има преднина от 36 сек. спрямо съотборника си Кале Рованпера. Трети е Тиери Нювил с Хюндай. Белгиецът изостава с 1.9 сек от времето на Рованпера и с 37.9 сек. от това на Ожие.
Рали Монте Карло е първи кръг от сезон 2023 в WRC. Това е първата надпревара, в която ще се включи и Ожие. Французинът отново кара за екипа на Тойота в избрани ралита.
Ожие беше единственият пилот, който рискува да вземе със себе си само една резервна гума. Подобно на по-голямата част от своите съперници, пилотът на Тойота избра смес от меки и супер меки гуми на Пирели. Ожие се справи перфектно с износването им на неочаквано сухите пътища. Френският състезател успя да натрупа добра преднина на върха макар че имаше проблем с хибридната система на своята кола.
„Много съм доволен“, каза Ожие. „Очевидно рискът от спукани гуми [в последния етап] беше по-голям, така че приех нещата малко по-леко. Щастлив съм, че тази вечер докарах автомобила у дома.“
Втори във временното подреждане е Кале Рованпера. Световният шампион оцеля след като удари задната част на своя автомобил в последната сутрешна отсечка. Пилотът на Тойота все пак успя да навакса част от изоставането си и води оспорвана битка за второ място.
.@KalleRovanpera was lucky on the final stage of Friday morning 👀 The afternoon loop kicks off NOW on https://t.co/IXbfRuzl7M – link in bio 🔗#WRC #WRCLive #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/hMz53sBvK8
— WRC – FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) January 20, 2023
Третото място бе заето от Тиери Нювил. Състезателят на Хюндай се опитваше да не прегрее гумите на Пирели. След това промяна в настройките подобри завиването на неговия i20 N Rally1. Въпреки всичко белгиецът не бе доволен от темпото си до този момент в рали Монте Карло.
„Това беше още един добър етап, но очевидно не можем да постигнем времената. Не нам защо е така. Опитвам се упорито да се доближа до върха. Сега вече имаме сходен избор на гуми. Знам, че трябва да сме по-нагоре, но не сме“, каза Нювил.
Четвърти след края на втория ден на рали Монте Карло се движи От Танак. Естонецът продължава да свикна с автомобила Форд Пума Rally1. Бившият световен шампион не показа кой знае колко впечатляваща скорост във втория ден на рали Монте Карло и изостава с 54.2 сек. от лидера Ожие.
Петото място е за Елфин Еванс. Пилотът на Тойота се движеше близо до Ожие преди да спука задна дясна гума. Това му коства загуба на 40 сек. Британецът отпадна и от борбата за победата.
Seb continues his run of stage wins in the final test of the morning loop. 🥇
Elfyn unfortunately picks up a flat rear-right tyre and is now 5th overall.#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyeMonteCarlo 🇲🇨 pic.twitter.com/5H8Qz3rtfk
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 20, 2023
Шестото място е заето от Дани Сордо с Хюндай. Опитният испанец така и не успя да намери достатъчно увереност в своята кола. След него са Такамото Кацута (Тойота) и Есапека Лапи (Хюндай). Подобно на Сордо, финландецът също не успя да поддържа добро темпо в първите два дни на рали Монте Карло. Тримата изостават с повече от минута спрямо Ожие. Девети и десети във временното класиране са състезателите от WRC2 Николай Грязин (Шкода) и Йоан Росел със Ситроен. Пиер Луи-Лубе (М-Спорт) загуби много време след като претърпя инцидент и трябваше да кара без серво усилвател.
#WRC 🇲🇨 That’s a wrap from Day 2 at Rallye Monte-Carlo. How did our crews fare? 👇🏼 The battle is on for 2nd! #HMSGOfficial | #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/Uy1uwx0LTd
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) January 20, 2023