Начало WRC News Ожие диктува събитията и в днешния ден на рали Монте Карло, Рованпера...

Ожие диктува събитията и в днешния ден на рали Монте Карло, Рованпера и Нювил водят оспорвана битка за второто място

387
0
Себастиен Ожие, Тойота
Себастиен Ожие, снимка Тойота

Себастиен Ожие диктува събитията след края на втория ден на рали Монте Карло. Пилотът на Тойота записа няколко победи по планинските пътища северно от Монако. Осемкратният световен шампион в WRC има преднина от 36 сек. спрямо съотборника си Кале Рованпера. Трети е Тиери Нювил с Хюндай. Белгиецът изостава с 1.9 сек от времето на Рованпера и с 37.9 сек. от това на Ожие.

Рали Монте Карло е първи кръг от сезон 2023 в WRC. Това е първата надпревара, в която ще се включи и Ожие. Французинът отново кара за екипа на Тойота в избрани ралита.

Ожие беше единственият пилот, който рискува да вземе със себе си само една резервна гума. Подобно на по-голямата част от своите съперници, пилотът на Тойота избра смес от меки и супер меки гуми на Пирели. Ожие се справи перфектно с износването им на неочаквано сухите пътища. Френският състезател успя да натрупа добра преднина на върха макар че имаше проблем с хибридната система на своята кола.

„Много съм доволен“, каза Ожие. „Очевидно рискът от спукани гуми [в последния етап] беше по-голям, така че приех нещата малко по-леко. Щастлив съм, че тази вечер докарах автомобила у дома.“

Втори във временното подреждане е Кале Рованпера. Световният шампион оцеля след като удари задната част на своя автомобил в последната сутрешна отсечка. Пилотът на Тойота все пак успя да навакса част от изоставането си и води оспорвана битка за второ място.

Третото място бе заето от Тиери Нювил. Състезателят на Хюндай се опитваше да не прегрее гумите на Пирели. След това промяна в настройките подобри завиването на неговия i20 N Rally1. Въпреки всичко белгиецът не бе доволен от темпото си до този момент в рали Монте Карло. 

„Това беше още един добър етап, но очевидно не можем да постигнем времената. Не нам защо е така. Опитвам се упорито да се доближа до върха. Сега вече имаме сходен избор на гуми. Знам, че трябва да сме по-нагоре, но не сме“, каза Нювил.

Четвърти след края на втория ден на рали Монте Карло се движи От Танак. Естонецът продължава да свикна с автомобила Форд Пума Rally1. Бившият световен шампион не показа кой знае колко впечатляваща скорост във втория ден на рали Монте Карло и изостава с 54.2 сек. от лидера Ожие.

Петото място е за Елфин Еванс. Пилотът на Тойота се движеше близо до Ожие преди да спука задна дясна гума. Това му коства загуба на 40 сек. Британецът отпадна и от борбата за победата.

Шестото място е заето от Дани Сордо с Хюндай. Опитният испанец така и не успя да намери достатъчно увереност в своята кола. След него са Такамото Кацута (Тойота) и Есапека Лапи (Хюндай). Подобно на Сордо, финландецът също не успя да поддържа добро темпо в първите два дни на рали Монте Карло. Тримата изостават с повече от минута спрямо Ожие. Девети и десети във временното класиране са състезателите от WRC2 Николай Грязин (Шкода) и Йоан Росел със Ситроен. Пиер Луи-Лубе (М-Спорт) загуби много време след като претърпя инцидент и трябваше да кара без серво усилвател.