Начало WRC News Ожие отправи остри критики към гумите на Пирели в WRC

Ожие отправи остри критики към гумите на Пирели в WRC

264
0
Себастиен Ожие, Тойота
Себастиен Ожие, снимка Тойота

Себастиен Ожие отправи остри критики към гумите на Пирели в WRC. Осемкратният световен шампион не бе никак доволен от издръжливостта на смесите, които бяха използвани в рали Япония.

Ожие водеше в началния етап на домашната надпревара на Тойота. Французинът спука докато заемаше първа временна позиция и загуби повече от 2 минути докато сложи резервна гума. Това сложи край на надеждите му за втори пореден успех след този в Испания.

Пилотът на Тойота изрази загриженост относно надеждността на продуктите на Пирели през сезон 2022. Френският състезател спука няколко гуми в четири от общо шест ралита, в които се включи таз и година.

Ожие водеше уверено в рали Монте Карло, преди спукана гума да даде победата на сънародника му Себастиен Льоб. След това той получи пробив докато се бореше за победата в Кения.

Осемкратният световен шампион не се притесни да изрази чувствата си по време на прякото телевизионно предаване в края на състезанието в Япония .

„Беше страхотно време [в Япония]. Това е обичайната история от началото на сезона. Може би един ден ще започнем да говорим за наистина гадната работа на Пирели и може би нещо ще се промени. В момента те наистина си правят шега с нас, защото представянето на гумите им е истинска лотария“, сподели Ожие.

Предполага се, че повредата в гумата на Ожие вероятно е била причинена от удар в някой от многото бордюри, които ограждат тесните асфалтови пътища в Япония.

Малко след приключването на рали Япония, Пирели публикува съобщение в своите страници в социалните мрежи. В него се казва, че гумите на компанията са се справили успешно с предизвикателствата, поставени пред тях през първия сезон на автомобили с хибридни двигатели в WRC. Италианската компания потвърди, че догодина планира да усъвършенства своите гуми за чакъл и асфалт.

„Това рали [Япония] беше необичайно по отношение на високите температури и като цяло сухите условия. Така напълно се обобщава сезона на Пирели, в който гумите за чакъл и асфалт последователно гарантират надеждност, устойчивост на удар, ниско износване и ефективност“, каза мениджърът на Пирели за ралитата Теренцио Тестони.

„Ето защо спокойно мога да кажа, че това беше една много удовлетворяваща година за нас. Въпреки че предизвикателството на новите хибридни автомобили беше напълно посрещнато, ние продължихме да разработваме нови решения, надграждайки върху това, което научихме състезание след състезание. Сега вече е време да се съсредоточим върху следващия сезон. Тогава ще подготвяме еволюцията на гамите за асфалт и чакъл.“

Ожие се извини заради острия език, който използва след края на рали Япония. Въпреки това пилотът на Тойота продължава да иска промени в смесите за догодина.

Осемкратният световен шампион не е единственият, който изрази загриженост за гумите на Пирели. Отборът на М-Спорт също бе недоволен от Пирели в рали Хърватия. Тогава голяма част от автомобилите на Форд имаха пробойни в гумите си.

„Понякога говоря за това с грешни думи заради емоцията си и трябва да се извиня. От друга страна смятам, това е истински проблем, който е неприемлив“, продължи Ожие. Никой не се осмелява да говори по тази тема.“

„Всички тук работят много усилено, за да постигнат най-доброто. Срамно е, че сме принудени да използваме някои смеси, който не се справят на нужното ниво. Не смятам, че съм пилот, който брои колко проблеми е имал с тези гуми. Честно казано за последната година и половина имах повече пробити гуми от 10-те години с предишния доставчик. Как точно може да си обясните това?“

„Спортът не бива да залага на това. За щастие тази година не участвах в борбата шампионата. От друга,  лесно можете да пресметнете колко точки загубих. Без да се възгордявам, смята, че всеки път щях да съм на подиума и дори да спечеля още няколко ралита“, добави пилота на Тойота.

Ожие призна, че проблемът със смесите на Пирели не е изолиран само за асфалт. Французинът разбира, всеки доставчик е изправен пред огромно предизвикателство в екстремни ралита като това в Кения.

„На чакъл нещата също не са фантастични. Разбира се, състезанието в Кения е наистина екстремно. Разбира се, че това може да се случи на всеки доставчик.

„Това обаче не може да бъде оправдание. В Япония имах две пробойни, едната ми костваше много, а втората смених на пътна отсечка и не докоснах нищо. Това е разочароващо, защото не докоснах нищо и не излизах извън очертанията на пътя“, завърши Себастиен Ожие.

Тъй като Кале Рованпера е новият световен шампион в WRC, Ожие вече няма да използва №1 на своя автомобил.