Себастиен Ожие повече след края на първия ден от тазгодишното издание на рали Сардиния. Пилотът на Тойота има аванс от 4.5 сек. спрямо От Танак с Хюндай. Трети на повече от 30 сек. зад Ожие е Дани Сордо също с Хюндай.
Picking up where they left off 💪#WRC | #RallyItaliaSardegna 🇮🇹 pic.twitter.com/UDiNNCZrko
— World Rally Championship (@OfficialWRC) May 31, 2024
Рали Сардиния е шести кръг от сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда по тежките чакълени пътища около град Олбия на известния италиански остров. Участниците ще изминат общо 16 специални етапа с обща дължина от 266 км
Тази сутрин се проведе шейкдауна на рали Сардиния. Най-бърз в него беше Нювил. Зад него се наредиха Ожие, Танак, Сордо и Кацута.
He has won from first on the road in @Rally_d_Italia before – can @thierryneuville repeat the feat again this weekend?#WRC | #WRCLive | #RallyItaliaSardegna
— World Rally Championship (@OfficialWRC) May 31, 2024
През следобеда се проведоха първите 4 етапа от надпреварата в Сардиния. Те обещаваха много трудности и екшън за екипажите от WRC и по-малките категории.
Днес Ожие се възползва от по-доброто сцепление, което му даваше късната стартова позиция. Пилотът на Тойота спечели два от четирите скоростни теста на чакъл със своя GR Ярис Rally1. Така той си осигури аванс от 4,5 сек. пред пилота на Танак.
Единственото затруднения на Ожие в този ден беше твърде предпазливото първо каране през Седини-Кастелсардо. Там той отстъпи на Танак с 5.9 сек, докато се опитваше да пести гуми. В крайна сметка твърдите гуми на Пирели издържаха теста на високите температури и каменистите пътища на средиземноморския ваканционен остров
„Добре е“, усмихна се Ожие. „Беше изключително тежко и взискателно към гумите. Щастлив, че се справихме, защото беше предизвикателство да разполагаш със само пет гуми.“
Танак беше най-бърз във втория етап, въпреки че на два пъти загуби хибридната мощност. В крайна сметка второто място в първия ден на рали Сардиния е най-силното начало на естонеца досега през сезона.
Неговият съотборник Дани Сордо остана трети с изоставане от 28.7 сек. Опитният испанец зае тази позиция, след като Адриен Фурмо спука гума в етап 3 на рали Сардиния. По-късно пилотът на М-Спорт Форд се оттегли с електрически проблем.
Четвърти се движи пилотът на Тойота Такамото Кацута. Днешният следобед в Сардиния беше изпитание за претендентите за шампионата Тиери Нювил (Хюндай) и Елфин Еванс (Тойота). Двамата заеха съответно пето и шесто място, след като стартираха първи и втори на пясъчните пътища, където сцеплението беше най-ниско.
Пропукването на гума по време на първия само засили разочарованието на Еванс. Британецът завърши деня с почти една минута изоставане от лидера Ожие.
„Това определено беше най-трудният ден, който можете да си представите“, каза Нювил. „Тежък ден за нас, но ще продължим напред.“
When you’re running late for the date and almost forgot the flowers 💐#WRC #RallyItaliaSardegna pic.twitter.com/fLmhORiiZh
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) May 31, 2024
Седмото място е за втория пилот на М-Спорт Форд Грегоар Мюнстер. В топ 10 влизат още състезателите от WRC2 Сами Паяри (Тойота), Пиер Луи-Лубе (Шкода) и Ян Соланс също с Тойота. Пилотът с български лиценз Николай Грязин (Ситроен) завърши 18-ти в първия ден на рали Сардиния.
Your leaders after day 1 🙌 @SebOgier/@vinzzlandais #WRC | #RallyItaliaSardegna 🇮🇹 pic.twitter.com/5TB4x1j1uj
— World Rally Championship (@OfficialWRC) May 31, 2024