Себастиен Ожие ще се включи във всички надпревари до края на сезон 2022 в световния рали шампионат (WRC). Французинът ще кара третия автомобил на заводския отбор на Тойота и в Каталуния и Япония.
Осемкратният световен шампион реши да се състезава с ограничена програма през тазгодишния сезон в WRC. Ожие намали ангажиментите си в рали спорта за да прекарва повече време със семейството и да се пробва в някои пистови състезания. Френският състезател участва в първите три кръга в световния шампионат за издръжливост (WEC) и тества болид от Формула Е в Ню Йорк.
Ожие дели третата кола Тойота GR Ярис Rally1 с Есапека Лапи. До момента той кара в Монте Карло, Португалия и Кения. В началото на месеца състезателят на Тойота потвърди участието си в рали Нова Зеландия.
В началото годината 38-годишният състезател си постави за цел да се включи в максимум 4-5 пет ралита. След потвърждаването на участието му в Каталуния и Япония той ще кара в шест от общо 13 състезания през сезон 2022 в WRC.
Ожие вече може да участва в повече стартове от WRC, тъй като отказа да има пълен сезон в WEC след края на 24-те часа на Льо Ман.
„Както знаете, много съм развълнуван да отида в Нова Зеландия. Също така искам да потвърдя, че ще се състезавам в Рали Испания и Япония. Така ще карам в последните три състезания от шампионата. Настина развълнуван за това ново предизвикателство“, написа Ожие в социалните мрежи.
Exciting news from @SebOgier about his plans for the rest of the year! 👇🇳🇿🇪🇸🇯🇵#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC pic.twitter.com/GkfStaavw7
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 19, 2022
Потвърждението на Ожие в рали Каталуния допълва списъка със заявките за това състезание. Друг непостоянен участник в асфалтовата надпревара е Дани Сордо. Испанският ветеран отново ще бъде зад волана на Хюндай i20 N Rally1 и ще замени Оливър Солберг.
Съобщението на французина потвърждава, че Лапи няма да се състезава до края на кампанията. Финландецът участва в 7 ралита и записа 3 подиума. Пилотът на Тойота бе много близо до подиума в рали Акрополис, преди да се оттегли заради проблем с налягането на горивото.