Начало Рали Ожие увеличи повече от двойно аванса си

Ожие увеличи повече от двойно аванса си

30
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) увеличи повече от двойно аванса си в рали Австралия. Преднината му достигна 42,2 сек (от 20 сек в края на петъчния ден) спрямо втория в подреждането Мико Хирвонен (Ситроен, DS3 WRC). Трети е Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) – на половин минута от финландеца и на повече от минута и 10 секунди от Ожие.

Всичко върви перфектно. Денят е дълъг, но ще е чудесно, ако продължава така. Не мога да кажа, че наистина натискам здраво, но съм последен по трасето и се възползвам от това. Просто карам чисто и вървя бързо – обясни Себастиен.

След първия за съботата етап Хирвонен имаше интересен коментар относно карането на Ожие:

Чувствах се все едно си играе с нас. Времената на контролите показваха, че сме със секунда по-бързи, след това на секунда зад него. Това продължи през по-голямата част от дистанцията, докато той не дръпна три секунди на една от секциите. Ние едва не изхвърчахме към края и след това бяхме повече от внимателни. Сега можем единствено да се опитваме да го притиснем и да видим какво ще се случи.

Французинът бе категоричен, че не си е играл със съперника, а се опитвал да копира ритъма му (излизаше в отсечките след Мико) и това му е било достатъчно.

Нювил от своя страна сподели, че трасето на места е било по-хлъзгаво от очакваното, но нещата са се подредили за него след трудностите през първия ден.

Борим се да запазим третото си място, като държим под око Яри-Мати [Латвала]. Той сбърка в 12-ата отсечка, така че разликата стана доста добра. Засега всичко върви чудесно – допълни белгиецът.

Латвала удари Поло-то си малко след старта на 12-ия етап и спука задна дясна гума. Повреди имаше и по предната част на колата, като финландецът загуби повече от 15 секунди и позиция в класирането. Той води битка за петото място с Мадс Остберг и Андреас Микелсен и успя да се върне на тази позиция. Норвежкият пилот на Фолксваген също излетя от трасето при твърде широкото взимане на завой. Сънародникът му от М-Спорт заяви, че основната му задача е да настрои перфектно автомобила и резултатът не е чак толкова важен за него.

Междувременно Крис Мийк катастрофира тежко в 13-ата отсечка. Пилотът и навигаторът му Крис Патерсън са невредими, но колата се обърнала няколко пъти през покрив. Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон имаше информация, че две от колелата са откъснати, но не знаеше каква е причината за инцидента. Разочарованието му бе осезаемо, тъй като британецът имаше една задача – да завърши, за да помогне на тима в битката за конструкторската титла. При това положение Матон бе откровен, че катастрофата едва ли ще е от полза за шансовете на Крис да кара в Ситроен догодина:

Първо трябва, разбира се, да говоря с него и да разбера причината. Със сигурност не за това го помолих. След Германия бяхме само на 26 точки разлика в генералното подреждане, но тук ще вземем актив само с едната кола.