Тимът на Тойота се надява да продължи в Мексико силното си представяне от първите два кръга на световния рали шампионат (WRC) за 2020 г. Надпреварата около Леон е трети старт от тазгодишното първенство и е първото рали на чакъл за 2020-та.
Елфин Еванс води в генералното класиране с равни точки с Тиери Нювил
Уелсецът спечели рали Швеция и бе трети в Монте Карло.
„Стартът на годината бе страхотен за отбора и нямам търпение за първата надпревара на чакъл за сезона”, сподели уелсецът. „В известна степен Мексико прилича на първите два кръга – има свои специфични предизвикателства, към които трябва да се адаптираш. Тази година настилката е нова и ще се наложи да свикваме с нея, при това с новата ни кола. В първите два кръга обаче се чувствах добре зад волана – надявам се да постигна същото и в Мексико. Първата позиция в генералното класиране означава, че в петък ще сме първи по трасето. Това няма да ни улесни, но сме наясно какво предстои и трябва да се съсредоточим върху състезанието.”
Gravel, heat, altitude… and cacti! ?
It must be @RallyMexico! ??
See you next week! ?#Toyota #YarisWRC #RallyMexico #WRC #ToyotaGAZOORacing #TGR_WRC pic.twitter.com/uQzj9MkVAJ
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) March 7, 2020
Себастиен Ожие има пет победи в рали Мексико и се радва на всяко свое завръщане там
„Имам страшно хубави спомени. Там бе първото ми WRC състезание през 2008 г., когато започнахме с победа в джуниър категорията. След това натрупахме редица добри резултати в Мексико”, коментира шесткратният световен шампион.
„Имах възможността да направя двудневни тестове в Испания и мисля, че се чувствам добре с колата на чакъл. В първите две надпревари намерихме прилично темпо, но изпуснахме победа. Това определено ще е целта в Мексико. Понатрупахме километри с колата и започнах да се чувствам все по-комфортно в Ярис WRC. Трети в стартовия ред не е лоша позиция. Планът ни ще е да се борим колкото може по-упорито за победата.”
В Швеция Кале Рованпера стана най-младият пилот с подиум в историята на WRC
След това той кара Ярис WRC на чакъл за първи път по време на отборния тест в Испания и сподели, че свиква все повече с автомобила.
„Изпробвахме различни варианти за настройки и смятам, че постигнахме добър компромис. Карах в рали Мексико преди две години и основният проблем бе сериозната надморска височина. Тя те принуждава да промениш в известна степен стила си на управление. Мексико може да е едно от най-сложните за мен ралита този сезон, тъй като опитът ми все още е малко”, допълни Рованпера.
„Стартът на сезона бе брилянтен за целия ни отбор и ние, разбира се, се надяваме да продължаваме така и в Мексико”, коментира и шефът на екипа Томи Макинен.
„Наясно сме колко трудна е предстоящата надпревара за колите заради надморската височина и високите температури. Работихме упорито, за да постигнем подобрение в тази област. Миналата година направихме състезанието без проблеми с охлаждането, а и скоростта ни бе много добра. Ето защо се чувствам уверен, че можем да направим още едно силно рали с трите ни екипажа, които се адаптираха толкова добре в тима ни.”
Hola, México! ??
We had a great welcome event in Mexico City with @ToyotaMex on Saturday, with @ElfynEvans and @KalleRovanpera plus our sporting director Kaj Lindström looking ahead to #RallyMexico ?️#Toyota #YarisWRC #WRC #ToyotaGAZOORacing #TGR_WRC pic.twitter.com/enrxJhFeQm
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) March 8, 2020