Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите искат повече тестове и сцепление от Пирели

Пилотите искат повече тестове и сцепление от Пирели

28
0

След като стана ясно, че Пирели ще останат единственият доставчик на гуми във Формула 1 до 2019 г., италианският производител на гуми пожела повече тестове, за да може да отговори на очакванията на пилотите и отборите. И докато първите приветстват подобно желание, то вторите не са особено въодушевени заради допълнителните разходи.

Именно заради липсата на достатъчно изпитания за Пирели било трудно да даде на отборите това, което се изисква от тях, смятат Кими Райконен и Люис Хамилтън. Фелипе Маса пък от своя страна знае много добре, какво би искал.

„Искам добро сцепление, което да е константно в дълга серия от обиколки“, обяснява пилотът на Уилямс. „Смятам, че сезон 2006 в този аспект бе най-добрият. За съжаление той бе доста скъп за производителите.“

Това бе последната година на войната между Бриджстоун и Мишлен, преди японците да поемат монопола за четири години и да го предадат на Пирели през 2011 г. Италианците пък се придържат към препоръките на Бърни Екълстоун да произвеждат бързо износващи се гуми.

Валтери Ботас също е сред пилотите, които искат повече сцепление.

„Смятам, че на някои трасета гумите бяха прекалено твърди, най-вече в Русия“, обяснява Ботас. „Но аз съм сигурен, че те продължават да се развиват и да събират данни. Всяка писта е различна, както и всяка настилка.“

„Напълно е безсмислено да говорим, какво бихме искали ние, когато нямаме възможност да тестваме гумите“, заяви от своя страна Люис Хамилтън. Подобно е и мнението на Кими Райконен, който е напълно съгласен, че е необходим поне един тест през годината само за гуми – идея която отдавна се дискутира от пилотите.

„С удоволствие бихме правили повече изпитания, за да подобрим гумите и за да обясним на Пирели, какво бихме искали да подобрят. За съжаление обаче времето за подобни изпитания е повече от ограничено. В момента за тях не е лесно да правят гуми, от които всички да са доволни. В момента всеки си намира нещо, за което да се оплаква.“

Идеята за повече тестове среща съпротивата най-вече на малките отбори. За следващата година дори предсезонните тестове се намаляват на осем вместо досегашните 12 дни. Освен това за изпитания ще се използва само и единствено трасето в Барселона.

„При всички положения трябва да тестваме на различни трасета, за да може Пирели да даде на отборите това, което искат“, завършва Райконен. За 2017 г. пък Пирели ще трябва да правят напълно нови гуми, които да отговарят на новите правила, които се очаква да направят колите още по-бързи.