Начало Други Първа победа на прототипа ESM Ligier-Honda JSP2 в 24 часа на Дайтона

Първа победа на прототипа ESM Ligier-Honda JSP2 в 24 часа на Дайтона

26
0

Първа победа в легендарното състезание 24 часа на Дайтона спечели екипът на Extreme Speed Motorsports с прототип Ligier-Honda JSP2. Колата доминира както в генералното класиране, така и в категорията LMP2.

В прототипа ESM Ligier-Honda JSP2 пилоти бяха Пипо Дерани, Йоханес ван Овербег, Скот Шарп и Ед Браун. Те спечелиха победата, като финишираха 26 секунди пред тима на Wayne Taylor Racing с Dallara-Chevrolet Corvette DP с пилоти Джордан и Рики Тейлър, Макс Анджелели и Рубенс Барикело. ESM Ligier-Honda JSP2 имаше предимство в темпото, което наложи над останалите прототипи в Дайтона. Колата бе лидер в началото на състезанието, след това изостана назад в класирането, но се придвижи отново към лидерската позиция, когато Дерани смени зад волана Ван Овербек два часа и 10 минути преди финала на първия кръг от шампионата на IMSA за спортни автомобили. Бразилецът участва в първото си състезание с отбора, с който той ще има пълен сезон в световния шампионат по издръжливост. Дерано успя да изпревари WTR Dallara и да поведе в предпоследния час. Джордан Тейлър успя да стане за малко лидер, след като Дерани трябваше да направи двоен стинт с още едно спиране в бокса заради износване на своите гуми Continental, но успя да увеличи преднината си след последните спирания в бокса. В същото време Тейлър успя да изведе колата на второ място въпреки сериозния проблем който се получи – вкарване на изгорели газове в кабината. Заради тях Анджелели бе закаран в болница за изследвания след финала, защото се почувства зле.

Екипът Spirit of Daytona Coyote с Chevrolet Corvette DP стана 3-и, на минута след колата на WTR. Пилоти на автомобила бяха Райън Дализел, Марк Госенс и Райън Хънтър-Рей. Това е и последният пилот, който финишира в една обиколка с лидера. Следващият автомобил – на 4-о място Action Express Coyote-Chevrolet на Кристиан Фитипалди, Барбоса, Албукерк и Прюет бе на 5 обиколки.

Алекс Вурц завърши пети в състезанието. Австрийският пилот на #01 Chip Ganassi Racing с прототипа Riley-Ford EcoBoost DP обяви преди старта, че това е неговото последно автомобилно състезание. Колата Riley-Ford EcoBoost, в която бяха още Щрол, Хартли и Приоул, загуби 4 обиколки в неделя сутрин, защото имаше проблеми с прегряването на двигатея, съобщиха от отбора.  Вторият прототип на Action Express Coyote-Chevrolet, който бе пилотиран от Камерън, Кюран, Пажено и Адам завърши на 6-а позиция – на 12 обиколки от лидера.

Заводските Chevrolet Corvette завършиха на 0.034 сек. Разлика един от друг в категорията GT Le Mans, на 7-о и 8-о място, като внесоха кулминация в надпреварата. Антонио Гарсия направи поредица от най-бързи обиколки с Corvette C7.R, който караше заедно с Ян Магнусен и Майк Рокенфелер, като изпревари съотборника си Оливие Гавин от другата кола. Испанецът изпревари от външната страна в завой 1 съпреника си две обиколки преди финала, но допусна грешка, излезе извън трасето и Гавин отново излезе начело в GTLM и спечели в категорията, заедно с Томи Милнър и Марсел Фаслер. Третото място е за фабрично Porsche 911 RSR на Ърл Бамбер, Фредерик Маковиецки и Майкъл Кристенсен.