Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Проблеми със сделката за собствеността на F1?

Проблеми със сделката за собствеността на F1?

47
0

Покупката на Формула 1 от Liberty Media влезе в полезрението на Европейската комисия, след като британската депутатка Анелизе Додс изпрати писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер.

Додс посочва в свое писмо от 20 септември възможен конфликт на интереси, тъй като международната автомобилна федерация (ФИА) притежава 1% от акциите на F1 (оценяван на приблизително 40 млн. долара), а същевременно е една от страните, които трябва да одобрят продажбата на американския концерн.

ФИА има споразумение с Европейската комисия от 2001 г., според което няма право да се меси в търговските дела на Формула 1 и трябва да се занимава с администрирането на надпреварите. Според Додс федерацията ще има финансова изгода от сделка като тази с Liberty Media и „това изглежда демонстрира ясен конфликт на интереси.”

„Бих искала да получа вашето уверение, че ще има правилни действия по този много ясен конфликт на интереси преди одобрението на каквото и да е прехвърляне, особено ако една такава сделка може да се осъществи само след одобрение от страна на ФИА”, се казва още в посланието на Додс.

Евродепутатката е изпратила и въпрос към Вестагер относно случая, открит след миналогодишната жалба на Форс Индия и Заубер: „Помолих комисията за последна информация относно това дали ще се проведе пълно разследване на антимонополните практики в спорта. Настоящата финансова структура е такава, че големите отбори винаги получават най-голям дял от приходите, независимо къде се намират на грида.”

Според наблюдатели ситуацията може да бъде използвана от Европейската комисия, като от Брюксел дадат инструкции на Liberty Media какво искат да се промени във Формула 1. Това би могло да е условие за одобрение на сделката, която трябва да премине през доста регулатори в различни държави.

Междувременно стана ясно, че главният изпълнителен директор на CSM Sport & Entertainment Зак Браун напуска поста си в края на 2016 г., което породи редица слухове, че се подготвя за сериозна роля във Формула 1. Браун сключи през годините множество сделки, благодарение на които марки като „Джони Уокър”, Мартини и UBS са спонсори в F1. Засега единствената промяна в ръководството на спорта след обявяване продажбата на Liberty Media е назначаването на Чейс Кери за CEO на компанията-майка на Формула 1 Delta Topco.