Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Производителите на двигатели за F1 се опитват да свалят Екълстоун?

Производителите на двигатели за F1 се опитват да свалят Екълстоун?

33
0
Бърни Екълстоун
снимка: Race-Press

Производителите на задвижващи системи за Формула 1 се опитват да свалят Бърни Екълстоун от поста му на управляващ търговските права на спорта. Според информация на немското издание auto motor und sport те са изнервени от хаоса в спорта, демонстриран в началото на шампионата за 2016 г. от разправиите около формата на квалификацията. Компаниите смятат, че инвестициите им отиват на вятъра и че главен виновник за тази ситуация е 85-годишният англичанин. Според тях последните промени в правилата са направени под давлението на Бърни, като идеята е да се спре доминацията на Мерцедес в F1.

Именно поради тези причини производителите, водени от президента на Ферари и FCA Серджо Маркионе, настоявали CVC да смени Екълстоун, при това до края на 2016 г.

Бърни обаче е наясно със случващото се около него и търси вариант да излезе от това положение чрез намесата на Европейската комисия. В момента в Брюксел все още се провежда проучване по жалбата на Заубер и Форс Индия относно процеса на приемане на нови правила и разпределението на приходите в спорта. Скоро се очаква да бъде обявено дали ще има пълно разследване на управлението на Формула 1. Комисарите в ЕК така или иначе отдавна смятат договорките в Гран при за нарушаващи условията на свободна конкуренция.

Намесата на ЕК е единственият вариант за Екълстоун да се измъкне от настоящите си контракти с екипите. Той има договори с всеки от отборите в F1, важащи до 2020 г. Ако те бъдат обявени за невалидни заради нарушения на европейското законодателство, то ролята на тимовете ще бъде намалена и властта в спорта на практика ще бъде върната изцяло на Бърни и ФИА.

Подобна перспектива явно забавлява Жан Тод, който в Шанхай разкри, че въобще не се притеснява от действията на чиновниците в Брюксел: „Гледаме на това съвсем спокойно, защото за нас не може да се случи нещо по-добро от отхвърлянето на договорите.“

Именно заради това обаче и големите отбори бързат със своята атака, защото особено Ферари биха били изключително засегнати от подобно решение от страна на Брюксел. Италианците биха загубили правото си на вето, а също така и голямата част от допълнителните си плащания за заслуги, което би повлияло допълнително на цената на акциите на италианската компания.