Начало Автомобили Първи впечатления от новото Maserati Quattroporte GTS

Първи впечатления от новото Maserati Quattroporte GTS

32
0

Италианската марка Maserati представи новото Quattroporte GTS в София на тестдрайв. Официално колата беше показана в Европа на автомобилния салон в Женева. Това е най-бързото серийно произвеждано Maserati след култовия им спортист МС12.
Колата успя да ме впечатли, макар да я карах за малко, тъй като времето бе много дъждовно.

Задвижван от V-образен, 8-цилиндров битурбо агрегат, 3799 кубически сантиметра, „тризъбецът” ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди с неговите 530 конски сили. Нютонметрите са 650, а с оувърбууст стават 710. В сравнение с предходния модел това означава с 80 к.с. повече мощност и 200 Нм въртящ момент отгоре при почти 1000 кубика по-малък обем на двигателя. Задвижването е 4х4.

Максималната му скорост, обявена от Maserati, е 307 км/ч, а 400 метра изминава за 12,8 секунди. Разходът на този спортен седан е 17,4 л/100 км (градско), 8,5 л/100 км (извънградско) и 11,8 л/100 км (смесен разход), а обемът на резервоара е 80 литра. Дължината му е 5262 мм, височината е 1481 мм, а широчината (включително огледалата) е 2100 мм, като цялата кола тежи 1900 кг. Размерът на предните гуми е 245/40/20, а задните са 285/35/20 и отделно може да се поръчат от 19 до 21-цолови джанти.

Когато се настаних зад волана, първото силно впечатление дойде от излъчването и изработката на интериора в тази спортна лимузина. Почти всички детайли вече са „облечени” в кожа, с добре ушити шевове навсякъде. Целият таван е изработен от алкантара. Пластмасови елементи почти липсват освен в долната част на кората на вратата, което си обяснявам единствено с факта, че хората често си допират подметките на обувките във въпросния детайл и оставят мръсни следи. Това всъщност е добро импровизирано решение от страна на дъщерната компания на FIAT.

Смяната на предавките е много бърза, което доставя допълнително усещане за спортен автомобил.

Централната конзола вече е по-опростена, с много по-малко на брой бутони и същевременно със същата функционалност.
Напоследък почти всички марки слагат голяма мултимедия в централната конзола вместо заводските радиа и Maserati е една от тези марки. Колата има много добро поведение на пътя, предвид твърдото и спортно окачване. Минава много леко през дупки и легнали полицаи, имайки предвид, че „тестовото“ Maserati бе с 20-цолови джанти.

Идеята на италианците е да вкарат тази спортна лимузина в ценовия клас на Mercedes-Benz S-класа, BMW 7-ма Серия и Audi А8 и постигат успех в това отношение.

Цената варира между 161 000 и 268 000 лева спрямо избора на оборудване и двигателя.