Техническият директор на Мерцедес Пади Лоу разясни какво точно се е случило с колата на Лющис Хамилтън. В продължение на 12 обиколки британецът не можеше да оправи погрешно поставен превключвател на волана си, като заради рестрикциите на комуникацията с бокса, от отбора не можеха да му съобщят по радиото кой суич точно трябва да бъде коригиран.
„Видяхме, че има проблем с хибридната система в двете коли, обясни Лоу. – Имаше конфигурация, свързана с управлението на хибридната система, която за нещастие не беше коректно настроена по време на подготовката ни за състезанието. Това причиняваше преждевременно намаляване на мощността на правите , което костваше на пилота около 0.3-0.4 сек на обиколка. Това се случва само когато пилотът избере специфичен режим за стратегията от волана. За жалост при новите ограничения на радио комуникацията за тази година, тимът не може да каже на пилота кой режим да използва или да не използва.
След като получихме разрешение от ФИА, можехме да дадем на пилотите индикация за проблема, но нищо повече. Беше като да изискваме от тях да решат кръстословица с минимален брой букви и подсказвания, докато те карат с 320 км/ч, което не е лесна работа. За жалост при Люис отне около 15 обиколки да се оправи проблема. Това му коства много време, преди той да има отново пълната скорост. А вече беше твърде късно да преследва подиума, който определено беше възможен днес. По-големият проблем, който трябва да разберем, обаче е защо неговата кола не беше толкова бърза, колкото би трябвало да бъде като цяло.”
Лоу обясни в специално интервю за ClubS1 любопитни подробности за тазгодишния болид на Мерцедес, както и за развитието на колата през сезона. Материала може да намерите в брой 193 на списанието.