Бившият пилот от F1 Джолион Палмър смята, че Ред Бул е скрил истинското темпо на своя нов RB18 по време на тестовете в Барселона. Според него Червените бикове се крият най-много от всички 10 тима на стартовата решетка.
През трите дни на тестове в Испания екипът от Милтън Кийс направи 358 обиколки на пистата Каталуния. Това ги класира на четвърто място в подреждането за най-много изминати километри. Отборът се въздържа от каквито и да бързи времена в първите дни. Изключение бе направено в последния ден на изпитанията, когато Серхио Перес даде третото най-бързо време в генералното класиране.
Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че отборът все още има много работа за вършене, преди старта на сезона в Бахрейн по-късно този месец. Австриецът също така заяви, че в момента RB18 все още има проблеми с теглото.
Палмър смята, че в Ред Бул са скрили своите карти и тепърва ще покажат реалното си темпо.
„Изглежда пробегът е бил основният приоритет в началото на теста. Макс Верстапен караше много тежък, но стабилен автомобил през първия ден преди да го предаде на Серхио Перес през втория ден„, каза британецът пред F1.com.
„В последния ден имаше повече проблясъци на тима, тъй като Верстапен се върна зад волана сутринта и се движеше с темпо, подобно или малко по-бързо от това на Мерцедеса на Джордж Ръсел. Съотборникът на Люис така и не успя да извлече повече скорост с по-меките гуми на Пирели.“
„Серхио Перес имаше малко повече проблеми и загуби време във втория ден заради проблем със скоростната кутия. Въпреки това той също завърши изпитанията в Барселона в добро настроение, след като постигна по-чиста обиколка, когато пистата изсъхна в края на последния ден.“
„Изглежда, че тимът е в прилична позиция като цяло, макар да признава, че има още много работа по автомобила. Ред Бул се крие най-много по време на тестовете. Така че тяхното представяне в Бахрейн със сигурност ще бъде наблюдавано под лупа“, обясни Палмър.
Палмър също така даде своята оценка за представянето на най-големите съперници на австрийците, а именно Мерцедес, Ферари и Макларън.
„Както обикновено Мерцедесът навъртя километри без сериозни механични проблеми. Освен това се справи с предсезонните ритуали – тренировъчни стартове, спирания в бокса и полусъстезателна симулация от Люис Хамилтън в последния ден„, каза той.
„Това беше приличен старт за действащите шампиони при конструкторите. Повечето отбори смятат, че Мерцедес ще бъде с най-много подобрения по време на изпитанията в Бахрейн. Тогава се очаква да разкрият реалното си темпо. Определено Ръсел ще бъде много силен съотборник на Хамилтън.“
„Иновативният дизайн на Ферари с необичайно изваяни странични носачи изглеждаше малко рискован. От друга страна звуците от Маранело бяха положителни по време на тридневните тестови сесии. Всичко, което видях в Барселона, потвърди моите думи“, коментира Палмър.
„Шарл Льоклер, и Карлос Сайнц изглеждаха бързи и спокойни, а времена за обиколка съвпадаха с техните очаквания. Дали това е първият знак, че Ферари може отново да се върне в челото на колоната през 2022 г.?“
И накрая, Палмър заяви, че новият Макларън също не е разкрил истинския си потенциал в Барселона.
„Макларън и Ферари, бяха най-забележимите отбори по време на тестовете, защото изглеждаха, че имат добра изходна позиция с автомобила в началото на седмицата„, каза той.
„В първия ден Норис веднага беше уверен в автомобила и изглеждаше много бърз, особено в среднобързите завои. В същото време повечето пилоти се бореха с недозавиването.“
„Макларън така и не разкри реалното си темпо. Отборът твърди, че е имал различни програми за изпълнение, но както винаги, е много трудно да се прогнозира къде се намира на стартовата решетка.“
„Новият им болид със сигурност изглежда добре. Определено е по-бърз от всички останали в средата на колоната“, заключи Джолион Палмър.