Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Люис Хамилтън най-бърз в първа свободна тренировка в Истанбул

Люис Хамилтън най-бърз в първа свободна тренировка в Истанбул

2455
0
Истанбул парк; Снимка: Пирели
Истанбул парк; Снимка: Пирели

Люис Хамилтън записа най-добро време от 1:24:178 на първата свободна тренировка за Гран при на Турция. След пилота на Мерцедес се наредиха Макс Верстапен и Шарл Льоклер, всички с гуми софт.

Първата свободна тренировка в Истанбул започна при ясно време и температура на пистата 29 градуса, а на въздуха 19. Пирели избраха средните по твърдост гуми за това състезание – C2, C3 и C4. Това е една от малкото писти в календара, където се кара по посока обратна на часовниковата стрелка.

Стана ясно, че Хамилтън е сменил двигателя си и ще понесе наказание от 10 места на старта в неделя.

Пилотите решиха да изпробват и трите вида гуми. Естебан Окон записа най-добро време с хард: 1:25.968. Норис бе втори с Медиум на 58 хилядни, а Хамилтън записа трето време със софт и 75 хилядни изоставане. Едва на 11 хилядни зад него бе Верстапен. На дъното в първите 10 минути остана Фернандо Алонсо без записана обиколка, въпреки че излезе пръв на пистата.

 

 

Хамилтън подобри времето на Окон с три лилави сектора и записа 1:24.511. Верстапен даде второ време на 903 хилядни, а Окон веднага изпревари Нидерландеца с една десета и записа 1:25.401 с хард. Първите четирима бяха с три различни типа гуми, след като Норис записа своето време с медиум.

Ботас записа 1:25.367 и се нареди зад съотборника си, преди Окон да запише 1:24.909 с хард. В началото на уикенда гумите медиум даваха най-бавни времена. Фернандо Алонсо успя да се класира четвърти на 872 хилядни зад Хамилтън с медиум. Пилотът на Мерцедес излезе за втори стинт с нови гуми софт, а малко след това същото направи и съперникът му за титлата Макс Верстапен. Очаквано, Хамилтън подобри времето си с около две десети и полповина след два лилави сектора и малко изоставане в трети сектор. Верстапен записа 1:25.055 и изоставане от 8 десети. Ботас също излезе с нови гуми софт и даде второ време на 6 десети от съоборника си. Карлос Сайнц записа седмо време, което беше изтрито заради неспазване на лимитите на пистата на 14 завой.

 

В средата на тренировката, всички караха софт, освен Алонсо и Цунода с медиум. Испанецът също смени гумите и излезе със софт, но изостана с половин секунда от своя съотборник Окон. Карлос Сайнц записа шесто време на секунда от водача Хамилтън, а съотборникът му във Ферари Льоклер се класира четвърти на 8 десети и успя да слезе под 1:25 – 1:24.965. Макс Верстапен подобри времето си – 1:24.603 и втора позиция на 425 хилядни от своя съперник за титлата. Пилотите на Ферари подобриха времената си – Льоклер записа 1:24.654 и трето време, а Сайнц се класира пети с 1:24.860 и Скудерията вървеше по-добре от Макларън на тази първа тренировка.  Норис бе седми, а Рикиардо едва дванадесети. На дъното бяха пилотите на Хаас и Алфа Ромео. Серхио Перес изоставаше на 8 десети от своя съотборник и записа десето време.

Сайнц пръв постави нови гуми софт в последните минути. Джовинаци и Райконен също поставиха нов софт.

Финландецът записа 1:26.287 на над две секунди от водача. Даниел Рикиардо изкара дълга серия от около 15 обиколки с медиум. Пиер Гасли и Джордж Ръсел също караха над 10 обиколки с медиум. Изненадващо, пилотите от дъното даваха най-висока абсолютна скорост на правите. На финала, Райконен подобри времето си още веднъж – 1:25.933.